PracaGrupypl.praca.dyskusjejak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest › Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
    From: "mangha" <m...@c...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak to z tym rownouprawnieniem kobiet na rynku pracy w Polsce jest
    Date: Sat, 13 Dec 2003 11:34:13 +0100

    Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> napisał w
    wiadomości
    news:20031213010951.4bc9d722.ninka@pierdol.ninka.net
    .usun...\

    Nina, jestem kobietą, mam to na codzień! Do tej pory miałam już kilku
    pracodawców i mszę potwierdzić niestety to,co w tym artykule pisze.
    Kobieta jest dla pracodawców mniej wiarygodna niż mężczyzna. W związku
    z tym rzadziej otrzyma pracę, a jak już pracuje, to rzadziej dostanie
    awans czy podwyżkę... To rzeczywistość, którą potwierdzają statystyki.
    Chociaż kobiety w tym kraju są lepiej wykształcone niż mężczyźni. Do
    tego dochodzi obawa przed ciążą, bo przecież kobieta w ciąży to nie
    pracownik, ale półpracownik, w dodatku przysługuje jej 16 tygodni
    urlopu macierzyńskiego! Dla wielu pracodawców to po prostu skandal!

    Oczywiście na większości rozmów o pracę pada jakże żenujące pytanie o
    Twoje plany macierzyńskie. Jakiś czas temu jeden facet (poważna
    instytucja we Wrocławiu - DZDZ) nie zadawał mi pytań o kwalifikacje,
    ale od razu przeszedł do rzeczy - gdzie jestem zameldowana i z kim
    mieszkam, a czy planuję ślub i kiedy, no i najważniejsze - skoro mam
    stałego towarzysza, to pewnie wkrótce zajdę w ciążę i good bye, a
    jemu, odkąd dyrektoruje, już kilka kobiet poszło na macierzyński - jak
    one śmiały zajść w ciążę! Nie wiem, pod jakie paragrafy to się
    kwalifikuje, ale gościu w USA miałby już pewnie niejedną sprawę
    sądową.

    Jak z tym walczyć? Czy to się kiedyś zmieni?

    --
    mangha

    May your aura grace my presence when the earth breathes
    clean again.