PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to jest z zasiłkami ?!!

  • 1. Data: 2002-12-29 16:15:26
    Temat: jak to jest z zasiłkami ?!!
    Od: "Pedro" <p...@g...supermedia.pl>

    ....dla bezrobotnych...?

    Pytają mnie znajomi obcokrajowcy, a ja nie mam żadnego rozeznania jak
    wygladaja w przyblizeniu zasilki dla :

    - nigdy nie pracujacego absolwenta np. szkoly sredniej czy wyzszej,

    - pracownika zwolnionego z pracy,

    - pracownika w zakladzie zlikwidowanym,

    Bede wdzieczny za podanie jakiegos zrodla tych informacji lub ewentualnie
    konkretna odpowiedz...

    pozdro,

  • 2. Data: 2002-12-29 16:31:21
    Temat: Re: jak to jest z zasiłkami ?!!
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    > jak wygladaja w przyblizeniu zasilki dla :
    > - nigdy nie pracujacego absolwenta np. szkoly sredniej czy wyzszej,
    zasilek nie przysl, ewent stypendium

    > - pracownika zwolnionego z pracy,
    jezeli zarejestrowal sie w odpowiednim czasie - TAK

    > - pracownika w zakladzie zlikwidowanym,
    NIE - pracownik nie jest osoba bezrobotna

    Ustawa z dn. 14.12.1994r. o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu
    ( tekst jedn. Dz.U. z 2001r. Nr 6, poz.56 z późn.zminami)
    http://bap.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jednostk
    a&akt=Dz.U.01.6.56&ver=-
    1&jedn=-1
    ostatnie dosyc istotne zmiany to:
    http://ks.sejm.gov.pl:8010/proc4/ustawy/981_u.htm

    -------
    Pozdrawiam
    Jean

  • 3. Data: 2002-12-29 18:02:02
    Od: "Pedro" <p...@g...supermedia.pl>

    Dzięki Jean (lub: merci bien... :-).

    Jak wdzę, znasz te problematykę.....jeśłi dobrze zrozumialem to:

    - zasilki sa (srednio) rzedu 400- 600 zl. (ale moze byc wiecej w zaleznosci
    od stazu pracy..)
    - czas wyplacania zasilku to 6 -12- 18 miesiecy (zaleznie od tego czy na
    danym terenie jest srednie czy wyzsze niz srednie bezrobocie...)

    Pozdrowienia,

  • 4. Data: 2002-12-29 18:25:21
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    znam tematyka bo pracuje w niej :)
    zgadza sie wysokosc i czas pobierania, poczytaj ustawe to sie dowiesz co i
    jak komu sie nalezy

    Jean

  • 5. Data: 2002-12-30 08:16:01
    Od: "Ania" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pedro" <p...@g...supermedia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > konkretna odpowiedz...
    >
    > pozdro,

    > Pracownikowy który przepracował rok w ciagu ostatnich 18 miesięcy
    przysługuje zasiłek dla bezrobotnych w wysokosci 80% kwoty bazowej co daje
    około 380zł netto.
    Jesli przepracował conajmniej 5 lat dostaje 100% tej kwoty czyli około 490zł
    netto a jeśli przepracował ponad 20 lat to dostaje 120% kwoty bazowej.
    Kwoty mogą się różnić wzgledem regionu. U mnie jest niskie bezrobocie więc
    są one minimalne i zasiłek można dostać na 6 miesięcy.

    Pozdrawiam
    Ania