PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak to interpretowac?

  • 1. Data: 2002-09-09 16:12:25
    Temat: jak to interpretowac?
    Od: "kabo" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Oto cytat z Kodeksu Pracy:
    Art. 53 [Przyczyny niezawinione] § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o
    pracę bez wypowiedzenia:
    1) jeżeli niezdolność pracownika do pracy wskutek choroby trwa:
    b) dłużej niż łączny okres pobierania z tego tytułu wynagrodzenia i
    zasiłku -- gdy pracownik był zatrudniony u danego pracodawcy co najmniej 6
    miesięcy lub jeżeli niezdolność do pracy została spowodowana wypadkiem przy
    pracy albo chorobą zawodową;

    Czy mógłby mi ktoś to wyjaśnić łopatologicznie. Ile pracownik musi być chory
    aby zastosować ten punkt, jeżeli pracował u danego pracodawcy np 5 lat.

    z gory dzieki , pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2002-09-09 16:26:41
    Temat: Re: jak to interpretowac?
    Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl>

    "kabo" wrote:

> [...]
    >
    > Czy mógłby mi ktoś to wyjaśnić łopatologicznie. Ile pracownik musi
    > być chory aby zastosować ten punkt, jeżeli pracował u danego

    Chodzi o to, ze przedłużająca sie niezdolnosc do pracy stanowi przyczyne
    rozwiazania umowy o prace ze skutkiem natychmiastowym.
    Okres niezdolnosci do pracy jest uzalezniony od stazu pracy u danego
    pracodawcy. Jezeli pracownik przepracował nei wiecej niz 6 miesiecy
    rozwiazanie umowy moze nastapic po 3 miesiacach. Jezeli przepracował ponad 6
    miesiecy umowe mozna rozwiazac po wyczerpaniu prawa do wynagrodzenia i
    zasiłku. Okres pobierania zasiłku nie moze przekroczyc 180 dni (wyj. 270 dni
    przy gruzlicy). Okres pobierania zasiłku moze byc przedłuzony maxymalnie o
    90 dni, jezeli dalsze leczenie lub rehabilitacja rokuja nadzieje, ze
    pracownik odzyska zdolnosc dopracy.. Do okresu zasiłkowego zaliczane sa
    wszystkie okresy niezdolnosci do pracy za ktore przysługuje wynagrodzenie i
    zasiłek chorobowy niezaleznie od rodzajow choroby, o ile nie było miedzy
    okresami tych chorob przerwy, oraz z powodu tej samej choroby, jesli
    miedzy kolejnymi zachorowaniami nie bylo przerwy trwajacej co najmniej 30
    dni.

    --

    Lia

  • 3. Data: 2002-09-10 07:53:38
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    > "kabo" wrote:

    Dokladnie tak jak napisała Lia. Dodatkowo jeszcze w przypadku tej samej
    choroby:
    Jeżeli po zwolnieniu chorobowym przyjdziesz na jeden dzień do pracy, a potem
    znów na zwolnienie chorobowe, to dla lekarza jest to nowe zwolnienie, dla
    ZUS nie. Dopiero gdy przepracujesz ciągle jeden miesiąc to zwolnienie dla
    ZUS liczy sie od początku i moze trwać pół roku. Po tym czasie nie
    przysługuje Ci zasiłek, a pracodawca rozwiązuje z Tobą umowę o prace bez
    wypowiedzenia (albo renta, albo opieka społeczna).

    Wiesiek

  • 4. Data: 2002-09-10 09:16:06
    Temat: Odp: jak to interpretowac?
    Od: "kabo" <m...@p...onet.pl>