PracaGrupypl.praca.dyskusje › cv na dwie strony czy na jedna

  • 1. Data: 2002-09-09 12:25:00
    Temat: cv na dwie strony czy na jedna
    Od: "rapatang" <r...@p...onet.pl>

    Moi drodzy,

    bylem i nadal jestem bezwzglednie przyzwyczajony ze cv jak i list
    motywacyjny pisze sie bezwzglednie na jedna strone.

    a tutaj znajomi w tym szef logistyi w duzej firmie mowi ze czytelnosc
    (glownie duze odstepy miedzy blokami tresci ma przewage nad "szkola" 1
    strony.

    ogladalem, szata graficzna jakby czytelniejsza, ale cv zajmuje wtedy 1 3/4
    strony.

    wiem ze sa szkol dwie , jak zwykle, falenicka i otwocka, ale ktora szkola ma
    wiecej racji (odnosnie efektywnosci znalezienia pracy)

    --

    Rapatang

  • 2. Data: 2002-09-09 12:42:32
    Temat: Re: cv na dwie strony czy na jedna
    Od: "lisio" <l...@p...onet.pl>

    rapatang wrote:
    : Moi drodzy,
    :
    : bylem i nadal jestem bezwzglednie przyzwyczajony ze cv jak i list
    : motywacyjny pisze sie bezwzglednie na jedna strone.

    może trza coś w swoim życiu zmienić??!!
    :
    : a tutaj znajomi w tym szef logistyi w duzej firmie mowi ze
    : czytelnosc (glownie duze odstepy miedzy blokami tresci ma przewage
    : nad "szkola" 1 strony.

    zgadzam się, wszystko trza wypunktować, wyjustować, pogrubić gdzie trza
    :
    : ogladalem, szata graficzna jakby czytelniejsza, ale cv zajmuje
    : wtedy 1 3/4 strony.

    może całe dwie i trzeba ograniczać
    :
    : wiem ze sa szkol dwie , jak zwykle, falenicka i otwocka, ale ktora
    : szkola ma wiecej racji (odnosnie efektywnosci znalezienia pracy)

    wszystko zależy od tego ile doświadczeń zdobyłeś i w jakim stylu je
    opiszesz - przedewszystkim rzeczowo, czytelnie i litery bez ogonków np.
    arial

    efektywność znalezienia pracy nie można liczyć tym czy masz stronę czy
    dwie!!! przecież jeszcze jest spotkanie, rozmowa. a poza tym jeśli nie
    spełniasz jakiegoś warunku to i tak ląduje papier w koszu :)

    (spam) może coś Ci napisać?

    --
    Pyzdry
    lisio

    l...@p...onet.pl
    GG 1651349
    howuser&userid=3358368

  • 3. Data: 2002-09-09 15:57:16
    Od: "rapatang" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "lisio" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > : bylem i nadal jestem bezwzglednie przyzwyczajony ze cv jak i list
    > : motywacyjny pisze sie bezwzglednie na jedna strone.

    mam rozumiec , ze jest w dobrym tonie wysylac cv na wiecej niz jedna strone
    chodzi mi tylko o szate graficzna, nic wiecej

> [...]
    > dwie!!! przecież jeszcze jest spotkanie, rozmowa. a poza tym jeśli nie
    > spełniasz jakiegoś warunku to i tak ląduje papier w koszu :)

    co cv ? wybacz, dziekuje ;)

    chodzi mi o to koles ma 50-500 cv na biurku ?
    ktore wybierze, ? krotkie i zwiezlowate

    czy ladny wymuskany elaboracik na 2 strony

    mi sie wydaje ze arial 11 jest wystarczajaca

  • 4. Data: 2002-09-09 21:48:14
    Od: "Grzegorz Kwolek" <s...@p...onet.pl>

    Witaj

    Moim zdaniem nalezy napisac ODPOWIEDNIE CV :)
    1 strona ma swoje przewagi, gdyz wiadomo, ze na niektore stanowiska
    przychodza dziesiatki, jezeli nie setki zgloszen, a ludzka uwaga i zdolnosc
    do koncentracji jest ograniczona.
    Jednostronnicowe CV ma swoje przewagi:
    - zwiezlosc
    - szacunek dla odbiorcy
    - przekaz najistotniejszych informacji (reszte mozna uscislic na rozmowie -
    jezeli nie jestes w stanie przekazac wszystkiego na 1 stronie to... masz
    problemy ze skuteczna komunikacja).
    Z drugiej strony jezeli Twoje umiejetnosci i dokonania (dotyczace danego
    stanowiska) sa tak obszerne, ze na 1 stronie wyjdzie z tego istny hieroglif
    to nie warto sie ograniczac.

    Takie jest moje zdanie
    pozdrawiam
    GK

  • 5. Data: 2002-09-10 08:57:01
    Od: Cassandra <k...@r...pl>

> [...]
    >
    > chodzi mi o to koles ma 50-500 cv na biurku ?
    > ktore wybierze, ? krotkie i zwiezlowate
    > czy ladny wymuskany elaboracik na 2 strony

    Najlepiej jesli szata graficzna jest prosta i elegancka zarazem. Jesli
    nie miesci sie na jednej stronie, trudno - ale niech raczej nie
    przekracza 2 stron.
    IMHO lepsze sa czytelne rozbudowane C.V. (ale bez przesady) - niektorzy
    biora pod uwage, ze potencjalny kandydat troche sie jednak napracowal
    nad swoja aplikacja, a przy tym nie pominal waznych szczegolow.

    > mi sie wydaje ze arial 11 jest wystarczajaca

    Jest..

    Pozdrawiam,
    Cass

  • 6. Data: 2002-09-10 14:05:12
    Od: "rapatang" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Kwolek" <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:alj53r$gd$1@news.onet.pl...
> [...]
    rozmowie -
    > jezeli nie jestes w stanie przekazac wszystkiego na 1 stronie to... masz

    dziekuje Grzesku,

    bardzo zwiezle i dyplomatycznie przedstawiles mi racje za 1 strona, nie jest
    to w mom przypadku dylemat retoryczny. Cv mojej dziewczyny ktore jak ulal
    pasuje do 1 strony, moi znajomi marszczac nos rozbijaja na 2 strony,
    zmieniajac czcionke na 12 , kazdy akapit , kazda umiejetnosc rozdzielajac
    linijka wolna.

    w takim wypadku dokument zyskuje na czytelnosci,ale nawet cv zoltodzioba (a
    moja Dorka nim nie jest) na jednej stronie sie nie zmiesci, dziwi mnie
    troche ich upartosc.

    Z drugiej strony wysylamy juz oferty od ponad miesiaca a odzew jest
    slabiutki.

    --

    Rapatang

  • 7. Data: 2002-09-11 15:55:24
    Od: Michal Mokosa <m...@2...com.pl>

    Witam.

    Zupelnie nie rozumiem tej dyskusji. W CV najwazniejsze jest to CO mozesz
    pracodawcy o sobie powiedziec, a nie NA ILU STRONACH to zrobisz! Jezeli
    twoje (pisze bezosobowo, wiec mala litera) doswiadczenia mieszcza sie na 1
    stronie to wysylasz jedna, jezeli na 2 to dwie, itd.

    Ktos napisal:
    Jednostronnicowe CV ma swoje przewagi:
    - zwiezlosc
    - szacunek dla odbiorcy
    - przekaz najistotniejszych informacji (reszte mozna uscislic na rozmowie

    Zwiezlosc - ok, ale na pewno nie na pierwszym miejscu.
    Szacunek... - przepraszam, ale nie rozumiem.
    Przekaz... - Ludzie! Przyjmijcie do wiadomosci, ze 99 na100 kandydatow swoj
    kontakt z pracodawca konczy na wyslanym CV! JAK reszte uscislic na rozmowie,
    na ktora nie zostanie sie zaproszonym?!

    Znowu cytat:
    chodzi mi o to koles ma 50-500 cv na biurku ?
    ktore wybierze, ? krotkie i zwiezlowate

    A skad ta pewnosc? Zapewniam autora, ze NIE MA znaczenia, czy CV ma 1 czy
    dwie strony. Wazna jest tresc, czytelnosc i konkretnosc.

    Pozdrawiam
    MM

    PS. A co do Ariala 11 pt - duzo czytelniejsze sa kroje tzw szeryfowe, np
    Times. Wez do reki pierwsza lepsz gazete lub czasopismo.