PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca "na czarno",a CV

  • 1. Data: 2002-09-09 10:29:31
    Temat: praca "na czarno",a CV
    Od: "maik" <m...@i...pl>

    Witam

    W dzisiejszym dodatku "Praca" do "Gazety Wyborczej" znajduje
    się krótki artykulik, o prawdziwości informacji zawartych w CV.
    Jakaś osoba z firmy, która zajmuje się rekrutacją powiedziała,
    iż informacje o tym, że pracowało się "na czarno" również
    powinny znaleźć się w CV, bo to znak, że osoba nie próżnowała.

    Mam teraz pytanie.
    Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów pisał może o tym w swoim CV?

    Jeżeli tak to w jakiej formie: pełna informacja (czyli co, gdzie kiedy i
    u kogo),
    czy też może w jakiś inny sposób?

    pozdrawiam

    --
    maik
    /jeżeli odpowiadasz do mnie prywatnie

  • 2. Data: 2002-09-09 12:56:01
    Temat: Re: praca "na czarno",a CV
    Od: GL <g...@N...go2.pl>

    On Mon, 9 Sep 2002 12:29:31 +0200, "maik" <m...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >Czy ktoś z Szanownych Grupowiczów pisał może o tym w swoim CV?

    >Jeżeli tak to w jakiej formie: pełna informacja (czyli co, gdzie kiedy i

    Ja jestem niejako zmuszony do takiego przedstawiania sprawy - mój
    obecny zawód wykonywany nijak się ma do zawodów wyuczonych i studiów
    które kończyłem. Już w trakcie studiów wykonywałm pewne prace, na
    które najczęściej nie mam żadnego potwierdzenia na piśmie.
    Dlatego w CV piszę o 'dorywczych pracach w charakterze...', albo o
    'wykonywanych pracach z zakresu...'. Oczywiście dziś już jest mi
    łatwiej - złapałem trochę 'oficjalnej' praktyki zawodowej, dzięki
    czemu praca na czarno jest tylko dodatkowym akcentem w CV.

    ale... jeśli nie ma innych możliwości, to warto i takie nielegalne
    prace wpisywać - bez nazw firm, czy nazwisk - to można potem
    'nieoficjalnie' napomknąć w czasie rozmowy kwalifikacyjnej.
    Najczęściej rekrutujący skupiają się później na rzeczywistych
    umiejętnościach kandydata i tematyka 'pracy' czy pracy u innego
    pracodawcy schodzi na dalszy plan.

    GL