PracaGrupypl.praca.dyskusjejak i gdzie szukacie pracy dla siebie? › Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak i gdzie szukacie pracy dla siebie?
    Date: Fri, 24 Mar 2006 01:26:50 +0100

    W wiadomości news:dvvc9v$4ed$1@news.dialog.net.pl mgl <a...@f...email.com>
    pisze:

    > To może inaczej: mógłbyś wstrzymać się od nieuzasadnionych wulgaryzmów i
    > mało wybrednych porównań?
    Nie Ty będziesz oceniał czy coś jest wulgaryzmem, a jeśli tak, to czy jest
    uzasadniony. Twoje opinie w tej kwestii mnie nie interesują.
    Twoja ocena wybredności porównań takoż. Przykro mi, ale taka jest prawda.;

    > Nie, nigdy. Dlatego tym bardziej dziwi mnie Twoja opinia i stąd ciekawi
    > mnie jej przyczyna.
    Rozumiem. Nie mam też traumatycznych przeżyć związanych np. z ujmowaniem w
    dłoń grota rozgrzanej lutownicy a mimo to uważam, że jest to głupi pomysł.
    Czy moja opinia w tej kwestii także Cię dziwi?

    > To jak już zamknęliśmy mój temat, to może powiesz, jakie konkretne
    > negatywne cechy widzisz w procesach rekrutacyjnych? :)
    Jest to całokształt procesu sprowadzającego człowieka do roli urządzenia,
    którego przydatność do realizacji zadań sprawdzana jest z pominięciem lub
    minimalizacją samego faktu, że nie szuka się jednak urządzenia, lecz
    pracownika. Ale nie to jest najgorsze. Najgorsze jest to, że znajdują się
    liczne rzesze takich (pominę tu epitet), którzy tego nie zauważają lub się z
    tym godzą i biorą w tym udział. I co jeszcze gorsze upatrują w tym swoją
    życiową szansę.

    > Punkt widzenia pojęty - uważasz proces rekrutacyjny za formę poniżenia
    > ("wyścig wśród głodnych szczurów skaczących bez opamiętania do
    > zawieszonego na sznurku kawałka słoniny"), w dodatku nie widzisz pomysłu
    > na wyjście z niego z twarzą ("Pewnie. Można też częściowo zajść w ciążę
    > albo..."). Czy rozumiemy się?
    Tak, teraz mniej więcej tak.

    > I teraz dwa związane ze sobą pytania.
    > Pytanie pierwsze: co sprawiło, że wyrobiłeś sobie takie zdanie o
    > powszechnych metodach naboru pracowników?
    Bezpośrednie i pośrednie rozmowy z ludźmi mającymi w tej materii
    doświadczenia (również traumatyczne) oraz lektura tej grupy.

    > Pytanie drugie: co konkretnie uważasz w nich za poniżające i
    > uwłaczające, dlaczego nie postrzegasz zgłoszenia swojej kandydatury na
    > dane stanowisko jak regularnego zgłoszenia się do przetargu?
    Metody realizacji i zakres ingerencji w prywatność. Generalnie -
    przedmiotowość kandydata, (o czym pisałem wyżej) i bezwzględne
    wykorzystywanie skrajnej nierówności stron.

    Tu przyczynek: to jest wyłącznie moja opinia. Nie mam zamiaru jej ani
    apostołować, ani o nią walczyć (mogę ją jedynie tłumaczyć, jak Tobie). Nie
    będę się też przesadnie przejmował jej ew. krytyką.

    > Kolejna cenna przestroga. Nie za dużo tego dobra jak na jeden wieczór?:)
    Sporo, ale wierzę, że dasz sobie radę. ;)

    Jotte