PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak długo szukacie pracy?

  • 11. Data: 2003-07-16 07:53:27
    Temat: Re: jak długo szukacie pracy?
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Maciej_NT napisał:

    > he he he
    > my to sie wszedzie znajdziemy
    > :-)))))

    Oczywiście, też jestem Były [i też na własną prośbę] od grudnia 2001.

    Pozdrawiam
    Flyer

  • 12. Data: 2003-07-16 09:50:46
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...pl>

    Franz ?

    --
    Maciej_NT
    howuser&userid=113215

  • 13. Data: 2003-07-16 11:44:34
    Od: "ARI" <a...@N...gazeta.pl>

    s...@p...onet.pl napisał(a):

    > Chciałam się dowiedzieć jak długo szukacie pracy i jakimi sposobami
    > (ogłoszenia, osobiste wizyty w firmach, wysyłanie ofert itp.).

    Ja znalazłam pracę z ogłoszenia, jeśli dobrze pamiętam to na pl.praca
    oferowana. Mój mąż 2 razy w ciagu ostatniego pół roku znalazł pracę z
    ogłoszenia w GW. Obecnie pracuje właśnie z ogłoszenia, w jednej z lepszych
    firm w branży. Dzownią do niego 2,3 razy w tygodniu zapraszając na rozmowy,
    choć wysłał tylko kilkanaście aplikacji. Dlaczego tak się dzieje? Dla mnie
    jest jedna prosta odpowiedź. DOŚWIADCZENIE. To jest podstawowa sprawa.
    Dodaję, że nie miał w obu tych firmach zadnych znajomości. Dobrze wypada na
    rozmowach, co jest spowodowane miedzy innymi doświaczeniem jakie zdobył.
    Więc wiecej nadziei. Czasami w tzw pierwszej pracy trzeba odrobic frycowe,
    potem szukać cos lepszego, uczyć się i zdobywac nowe doświadczenia. Moj post
    jest dowodem na to, że można znaleźć pracę z ogłoszenia.

    Pozdrawiam i życze powodzenia :-)

    ARI

  • 14. Data: 2003-07-16 12:23:54
    Od: "Maciej_NT" <m...@n...pl>

    > Moj post jest dowodem na to, że można znaleźć pracę z ogłoszenia.

    Jak dostane prace z ogloszenia tez wam powiem :-)
    --
    Maciej_NT
    howuser&userid=113215

  • 15. Data: 2003-07-16 12:39:56
    Od: "Katarzyna" <k...@p...onet.pl>

    > Jak dostane prace z ogloszenia tez wam powiem :-)
    > --
    Moj znajomy tez dostal prace z ogloszenia! Ja od tygodnia szukam pracy (w
    sumie zaczelam :-), zatem jak ja tez znajde prace z ogloszenia to tez dam
    znac na grupie :-)

    Pozdrawiam
    Katarzyna

  • 16. Data: 2003-07-16 15:14:00
    Od: "Iza" <RedXIII@[do wycięcia]wp.pl>

    Użytkownik "Katarzyna" <k...@p...onet.pl> napisał
    > Moj znajomy tez dostal prace z ogloszenia! Ja od tygodnia szukam pracy (w
    > sumie zaczelam :-), zatem jak ja tez znajde prace z ogloszenia to tez dam
    > znac na grupie :-)
    Życzę powodzenia! Ja szukałam pracy kilka miesięcy i w końcu dostałam pracę
    z ogłoszenia w GW. W międzyczasie dostałam kilka propozycji, ale warunki
    byly slabiutkie...
    Oferty do firm też wysyłałam (w sumie ok. 200) i w perspektywie czasu
    uważam, że zmarnowałam tylko zmarnowałam pieniądze na znaczki - kilka firm
    nawet zaprosiło mnie na rozmowy, ale nic z tego nie wyszło.

    Swoją wcześniejszą pracę również dostałam z ogłoszneia w GW i szukałam 3
    tygodnie.

    Iza

  • 17. Data: 2003-07-16 17:10:41
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Maciej_NT" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > W wiadomosci :4...@n...onet.pl,
    > Użytkownik <s...@p...onet.pl> nagryzmolil:

    > znajomości angielskiego???????
    >
    > i tu masz racje
    > 1. Plecy to podstawa
    > 2. Tu juz niewazne co..........wazne ze masz plecy
    >
    > /ja szukam 4 miesiace - 7 lat doswiadczenia, angielski, bylem adminem
    > systemow w pewnym liczacym sie bardzo na scenie finansow banku/
    >
    > ale co tam
    > moze kogos poznam i tez bede mial plecy
    > e,tam
    >
    > --
    Ja ostatnio szukalam pracy 4 miesiace i znalazlam w duzej korporacji, w
    momencie kiedy firma sie laczy z inna, nie mialam tam plecow, zadnych
    ciotek, kuzynow ani nawet znajomych, nie znam tez biegle angielskiego.
    Czasami mam juz dosc wysluchiwania tego typu tekstow: owszem znajomi sie
    przydaja, ale nie wyobrazam sobie, zebym dostala prace za to kogo znam a nie
    ile umiem, nie zatrudnilabym tez nikogo kto ma kiepskie kwalifikacje ale
    jest z polecenia. Pomyslcie, taki szef dzialu zatrudni kogos bez
    odpowiednich kwalifikacji i co dalej? sam bedzie sie tlumaczyl z bledow
    pracownika, sam bedzie wykonywal jego prace? Jak to sobie wyobrazacie?

    Zycze wiecej wiary we wlasne mozliwosci i kwalifikacje

    Kaja

  • 18. Data: 2003-07-16 18:31:21
    Od: "mer" <b...@i...pl>

> [...]
    > pracownika, sam bedzie wykonywal jego prace? Jak to sobie wyobrazacie?
    >
    > Zycze wiecej wiary we wlasne mozliwosci i kwalifikacje

    Nie wytłumaczysz im bo nie chcą tego słuchać. Psychologia zna taką sytuacje.
    Dodatkowo nie odróżniają referencji od znajomości.
    Wiem, że zdarzają się przyjęcia po znajomości, ale jakież to stanowisko może być,
    skoro pracodawcy
    jest wszystko jedno kogo weźmie do roboty.
    Jak już kiedyś pisałem mnie byłoby wstyd przyznać się, że tylko tak robote mogę
    znaleść.

    mer

  • 19. Data: 2003-07-16 19:27:56
    Od: "Kaja" <k...@w...pl>

> [...]
    > jest wszystko jedno kogo weźmie do roboty.
    > Jak już kiedyś pisałem mnie byłoby wstyd przyznać się, że tylko tak robote

    Ja wierzę, że tylko w jednym mogą pomóc znajomi: powiedzieć, że firma
    właśnie szuka kandydata na stanowisko x i ewentualnie dac rekomendację, że
    dana osoba jest sumienna, uczciwa itd. Część firm nie dają ogłoszeń w
    gazetach lub w serwisach tylko szuka wewnętrznie lub przez pracowników. W
    takie "znajomości" wierzę, ale dalszy proces rekrutacyjny jest już normaly i
    bez przywilejów.
    Nie tylko psychologia zna takie przypadki jak nasi przedmówcy, ja też. Moja
    daleka kuzynka szuka od roku pracy i jej babcia ciagle prosi, zebym jej
    pomogla. Oczywiscie bardzo chetnie sie z nia spotkam tyle ze dziewczynie nie
    chce sie nawet do mnie zadzwonic tylko czeka az ja to zrobie. Oczywiscie w
    niektorych regionach Polski bezrobocie jast bardzo wysokie i jest trudno
    znalesc prace i w to wierze, ale nie w zalatwianie posady przez kumoterstwo.

    Pozdrawiam
    Kaja

  • 20. Data: 2003-07-16 20:51:43
    Od: "Dieter" <T...@w...pl>

    Niezle jebnietym lewakiem jestes koles MER