PracaGrupypl.praca.dyskusje › informatyka a pokrewne

  • 1. Data: 2005-05-18 06:11:09
    Temat: informatyka a pokrewne
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Witam grupowiczów.

    Chodzi o informatyków: pracodawcy wymagaja od nich znajomosci
    IT , wiadomo, i tu pytanie: czego jeszcze?
    Generalnie chodzi mi o to, czy kombinacja wyksztalecenia
    w informatyce plus np. w zarzadzaniu jest pozadana przez pracodawcow?
    Choc to niekoniecznie musi byc akurat zarzadzanie.

    Pytam w kontekscie wlasnych planow na przyszlosc: czy uzupelniac sie
    magistersko w IT czy poprzestac na inzynierze i uzupelnic jakims
    kierunkiem, ktory dzis "modnie" idzie w parze z IT.

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]

  • 2. Data: 2005-05-18 06:37:28
    Temat: Re: informatyka a pokrewne
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    czarny napisał(a):
    > Pytam w kontekscie wlasnych planow na przyszlosc: czy uzupelniac sie
    > magistersko w IT czy poprzestac na inzynierze i uzupelnic jakims
    > kierunkiem, ktory dzis "modnie" idzie w parze z IT.
    Czyli pytasz sie jaka bedzie sytuacja na rynku pracy za 2-3 lata?;)
    Juz sie jedna osoba pytala o sens robienia mgr od razu w porownaniu z
    dwustopniowym tokiem - inz z jednego kierunku, mgr z innego
    IHMO uwazam ze tok rozumowania typu inz z informatyki, mgr z
    zarzadzania, ekonomii, transportu, chemii czy czegokolwiek innego (no
    moze czegokolwiek to za duzo powiedziane;) ) jest sensowny (osobiscie
    zaluje ze tak nie zrobilem). Zalozmy ze chcesz byc programista. Jesli
    tylko nie bedziesz tworzyl oprogramowania typu antywirus/klient poczty a
    np cos w rodzaju platnika (lepiej nie), aplikacji ksiegowej czy innej
    "zyciowej" - dodatkowa wiedza bedzie bardzo przydatna. A nawet jesli
    zamierzasz zostac zwyklym informatykiem od wymieniania toneru w
    drukarce, to i tak majac mgr np z zarzadzania masz wieksze
    szanse/predyspozycje aby w przyszlosci kierowac zespolow informatykow
    poza tym - tzw proces bolonski (dwu lub trzystopniowy tok nauczania)
    zostal wymyslony na zachodzie. a jednak te wzorce pracy z zagranicy do
    nas przechodza.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-05-18 07:04:43
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

    Użytkownik "czarny" <m...@f...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > magistersko w IT czy poprzestac na inzynierze i uzupelnic jakims
    > kierunkiem, ktory dzis "modnie" idzie w parze z IT.

    a ja jestem zdania ze lepiej do końca ciągnąć informatyke i miec z tego mgr,
    który jest uznawany zaganicą. A zarządzanie to możesz sobie robic
    podyplomowo.
    Magister infromatyki to jest coś w moim skromnym przekonaniu.

  • 4. Data: 2005-05-18 07:34:51
    Od: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>

> [...]
    > w informatyce plus np. w zarzadzaniu jest pozadana przez pracodawcow?
    > Choc to niekoniecznie musi byc akurat zarzadzanie.

    Optymalne rozwiazanie to zrobic mgr inz w informatyce i zalapac sie do
    dobrej firmy, ktora zafunduje Ci studia MBA...
    Owszem, to w obecnych czasach raczej marzenie scietej glowy, ale zdarza
    sie...

    Pozdr
    Slawek

  • 5. Data: 2005-05-18 11:33:00
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    > Optymalne rozwiazanie to zrobic mgr inz w informatyce i zalapac sie do
    > dobrej firmy, ktora zafunduje Ci studia MBA...

    Co to sa studia MBA ?

    Mateusz

  • 6. Data: 2005-05-18 11:37:38
    Od: czarny <m...@f...art.pl>

    Mariusz napisał(a):

    > a ja jestem zdania ze lepiej do końca ciągnąć informatyke i miec z tego mgr,
    > który jest uznawany zaganicą. A zarządzanie to możesz sobie robic
    > podyplomowo.

    Wlasnie mysle podobnie, choć naszły mnie watpliwosci...

    > Magister infromatyki to jest coś w moim skromnym przekonaniu.

    E tam... naprawde myslisz ze mgr to juz coś a inż jest "nizej"?
    Szczerze mowiac nie wiem czego mnie mgr (czytaj studia uzupelniajace)
    naucza jeszcze...

  • 7. Data: 2005-05-18 11:42:45
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    > Co to sa studia MBA ?

    Ok, juz znalazlem

    Mateusz

  • 8. Data: 2005-05-18 12:19:30
    Od: Paweł Gałecki <p...@o...pl>

    > E tam... naprawde myslisz ze mgr to juz coś a inż jest "nizej"?
    > Szczerze mowiac nie wiem czego mnie mgr (czytaj studia uzupelniajace)
    > naucza jeszcze...
    To już zależy od uczelni konkretnej uczelni.

  • 9. Data: 2005-05-19 07:23:14
    Od: "Mariusz" <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > E tam... naprawde myslisz ze mgr to juz coś a inż jest "nizej"?
    > Szczerze mowiac nie wiem czego mnie mgr (czytaj studia uzupelniajace)

    e tam człowieku koń mgr z informatyki,
    zrób sobie coś podyplomowego z ekonomi,
    albo zacznij robić doktorat co prawda z ekonomi ale informatyki w
    zarządzaniu -to wydaje mi sie najbardziej sensowne a nie jakies tam MBA.
    Co prawda mi nie udało sie miec mgr. inż ale na do dr kiedys dojde :)
    (prędzej czy pózniej ale dojde)