PracaGrupypl.praca.dyskusje"informatycy"... › Re: "informatycy"...
    From: "Arkturus Mengsk" <m...@g...pl[NOSPAM]>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: "informatycy"...
    Date: Mon, 1 Jul 2002 17:04:05 +0200

    > Jakoś tak ostatnio obserwuję w naszym kraju, że teraz prawie wszyscy to są
    > "informatycy". Kurcze - do tej pory myślałem, że trzeba coś umieć,
    skończyć
    > studia w tej dziedzinie i dopiero potem można z czystym sumieniem uważać
    się
    > za Informatyka. Teraz byle dzieciak dorwie się do komputera kupionego mu
    > przez rodziców i od razu udaje "informatyka". Także dziwi mnie fakt
    > powstawania "kierunków informatycznych" na coraz większej liczbie
    prywatnych
> [...]

    Witam,

    Ja pozwole sie nie zgodzic z powyzszym. Sam mam 12 lat doswiadczenia w
    "informatyce". Niestety moja praca jest dosc wymagajaca stad nie mialem
    okazi ukonczyc studiow. Wszystko zalezy jak ktos postrzega informatyke.
    Jelsi to tylko chec zarobienia "duzych" pieniedzy to chyba troche za pozno
    na to. Dobry okres byl jakies 3 lata temu. W tej chwili jest tak sobie.
    Ilosc firm sie zmniejszyla a osob przybylo. Teraz na kazde ogloszenie na
    stanowisko informtyka przychodzi jakies 400 ofert (srednio) z czego 85-90%
    odpada na samym poczatku. Pozniej oczywiscie zostaja najlepszy ktorzy walcza
    o stanowisko itp. Nie kazdy zeby byc dobrym informatykiem mysi miec
    skonczone studia wyzsze czy tez doktorat. Wszystko zalezy od pracodawcy czy
    zalezy mu na doswiadczeniu czy na wyzszym wyksztalceniu, niektorym jeszcze
    zalezy na tym zeby dobrac zgrany zespol profesjonalistow ktorzy beda mogli
    sprostac problemom.
    Moze to dziwnie brzmi ale chyba tak to mniej wiecej wyglada. Bylem juz na
    troche wiecej jak kilku rozmowach i roznie bywa. Wiekszosc nawet nie
    przechodzi pierwszej selekcji. Do tego sa jeszcze przeciez referencje, kursy
    specjalistyczne, certyfikaty itp. Wybor i tak nalezy do pracodawcy.

    Pozdrawiam,

    Darelk