PracaGrupypl.praca.dyskusjeile prawdy na rozmowie? › Re: ile prawdy na rozmowie?
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile prawdy na rozmowie?
    Date: Mon, 20 Mar 2006 22:59:50 +0100

    >Nie wiem. Trudno mi odzywać się w imieniu całości rekruterów i jestem
    >przekonany, że każda jednoznacza odpowiedź byłaby uogólnieniem.
    >Natomiast jak napisałem - powinno się mówić prawdę tam, gdzie ma się
    >pewność, że odpowiedź jest poprawna i jest to moja furtka na pytania
    >korporacyjne, na które oczekuje się odpowiedzi typu uprzejmego kłamstwa.

    Pytam o polskie podejscie, poniewaz moje dotychczasowe doswiadczenia w
    anglosaskim i niemieckim otoczeniu wskazuja na to, ze w tych krajach podchodzi
    sie do tego znacznie luzniej i ze odpowiedzi typu "pelna szczerosc" sa
    doceniane. W Polsce natomiast czesto bierze sie sztywne korporacyjne wzorce i
    stosuje je w sytuacji, gdy firma, delikatnie mowiac, nie jest korporacja albo
    stanowisko nie uzasadnia zadawania wyrafinowanych pytan nie dotyczacych
    bezosrednio kompetencji :)

    >Tak jak pisałem - nie wiem. Ja osobiście nad takimi odpowiedziami
    >staralbym się pochylić. Obie są dla mnie ciekawe, wypowiadane "otwartym
    >tekstem", chociaż "dziwi mnie to pytanie" odbieram trochę agresywnie.

    Jakbys tak powiedzial, to bym wyjasnila, ze w swietle owej wyjasnionej
    sytuacji (powodem, ze chce tu pracowac jest zbieznosc tego, co moge zaoferowac
    z zapotrzebowaniem firmy) pytanie to brzmi jak wyrazenie niepewnosci odnosnie
    tego, czy ta sytuacja rzeczywiscie ma miejsce, tzn. czy te kompetencje mam i
    czy dobrze oceniam ich zbieznosc z zapotrzebowaniem firmy. Ale wtedy
    nalezaloby zadac raczej pytania na ich temat.

    Chyba, jak kazdy emigrant, przechodze wlasnie faze "ale w Polsce bylo

    ienormalnie", po porownaniu sposobu przeprowadzania rekrutacji tam i w innych

    krajach. :D

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl