PracaGrupypl.praca.dyskusjeile prawdy na rozmowie? › Re: ile prawdy na rozmowie?
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile prawdy na rozmowie?
    Date: Mon, 20 Mar 2006 07:29:10 +0100

    Maciek Sobczyk napisal:
    >Mówić prawdę lub mowić wszystko, co ma się do powiedzenia tylko tam,
    >gdzie ma się całkowitą pewność, że odpowiedź jest poprawna (w sensie -
    >nie interpretujemy błędnie swojego zachowania, przykłady w tekście).

    Mam takie pytanie: jak sie polscy rekruterzy odnosza do zdroworozsadkowych
    odpowiedzi na pytanie korporacyjne, na ktore oczekuje sie raczej odpowiedzi
    typu uprzejmego klamstwa.
    Np. jeden z kolegow z grupy zapytany na rozmowie kwalifikacyjnej o to,
    dlaczego chce pracowac w tej firmie, odpowiedzial, ze nie wie, czy chce
    pracowac w tej firmie i jest na tej rozmowie wlasnie po to, zeby sie
    dowiedziec, czy chce pracowac w tej firmie i dlaczego. Prace dostal. Nie
    dzialo sie to jednak w Polsce.
    Ja z kolei hipotetycznie (nigdy nie mialam okazji sie tak odezwac w
    rzeczywistej sytuacji) zastanawialam sie nad odpowiedzia na to samo pytanie w
    sytuacji, gdy praca jest malo ambitna, wyrobnicza, generalnie - gdy jest to
    praca, ktorej sie chce, zeby zarobic pieniadze na zycie, a nie z jakiegos
    bardziej szczytnego powodu. Moja odpowiedz by brzmiala jak lopatologiczne
    wyjasnienie: "Potrzebuje zarobic pieniadze; wiem, ze pieniadze zarabia sie
    wypracowujac dla kogos zysk; wiem, co robie na tyle dobrze, ze jestem w stanie
    wypracowac tym dla kogos zysk i sa to wlasnie te rzeczy, ktorych ta firma -
    jak oglosila - potrzebuje, zeby ktos je dla niej robil. Jesli mamy
    dopelniajace sie potrzeby, to moja chec wejscia w obustronnie korzystny uklad
    jest czyms naturalnym i dziwi mnie to pytanie."
    Jak w warunkach polskich rekruterzy by podeszli do jednej i drugiej odpowiedzi?

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl