PracaGrupypl.praca.dyskusjeile pracuje nauczyciel? › Re: ile pracuje nauczyciel?
    From: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ile pracuje nauczyciel?
    Date: Wed, 24 Aug 2005 11:38:22 +0200
    Sender: b...@p...onet.pl@telimena.impaq.com.pl

    badzio wrote:
    > Nie wiem czy istnieje oficjalnie czy nie. Wiem ze przez 8 lat
    > podstawowki + 5 lat technikum czesto sie zdarzalo ze nauczyciele brali
    > pojedyncze dni wolnego (nie zawsze okolicznosciowe) i jakos nie zalili
    > nam sie ze sa z tym problemy (a mielismy dobry kontakt zn
    > auczycielami i mowili nam wiele). czasem brali jeden dzien, czasem
    > dwa albo trzy, w zaleznosci od potrzeb (nie mowie ze co tydzien, ale
    > w sumie kazdy nauczyciel z raz czy dwa razy w semestrze bral co
    > najmniej jeden dzien wolnego).

    Dzien-dwa w semestrze to akurat tyle ile mozna wziac np. na opieke
    nad dzieckiem.

    > A na dobra sprawe, to poza sytuacjami
    > okolicznosciowymi, to chyba nie ma potrzeby brania pojedynczych dni
    > urlopu w ciagu roku.

    Owszem, tylko wiele "sytuacji okolicznosciowych" nie jest ujetych w
    przepisach.
    Np. wezwanie do urzedu skarbowego, hydraulik itp. Wtedy trzeba kombinowac
    albo miec w rodzinie kogos kto moze wziac wolne.

    > A normalnie pracodawca tez sie krzywi jesli
    > rpacownik bierze pojedyncze dni wolnego. Poza tym pracodawca ma prawo
    > nie zgodzic sie na urlop.

    Oczywiscie ze ma prawo. Tyle ze w przypadku nauczyciela nie bardzo ma prawo
    go udzielic.

    > A jeszcze co mi sie nasunelo odnosnie zalet
    > - czy czasem karta nauczyciela nie utrudnia zwolnienia nauczyciela?

    Utrudnia, ale bez przesady. Jest to jak najbardziej wykonalne, chyba ze
    trafi
    sie na zwiazkowca (ale wtedy karta nie ma nic do rzeczy)

    > I jeszcze - wycieczki.

    No, to jest akurat bardziej problem niz zaleta.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away