PracaGrupypl.praca.dyskusjehandlowcy - ile zarabiacie ??!! › Re: handlowcy - ile zarabiacie ??!!
  • Data: 2005-10-04 19:14:18
    Temat: Re: handlowcy - ile zarabiacie ??!!
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrndk5h2b.our.januszek@lexx.eu.org...

    > Wiem, wiem ;) Jak nie umiesz 20 podkładek sprzedać - to moim zdaniem
    > nigdzie
    > się do handlu nie nadajesz ;)

    Niezupelnie tak. Wsrod handlowcow sie rozroznia "mysliwych" i "farmerow".
    Mysliwy to taki, ktory sprzedaje za pierwszym razem, a jak mu sie nie uda,
    idzie probowac z innym klientem. Farmer sobie klienta "hoduje", tzn. podczas
    kilku kolejnych rozmow oswaja ze soba i produktem, powoli przekonuje itd.
    Mysliwi nadaja sie do produktow zakupowanych jednorazowo lub rzadko, bez
    podtrzymywania potem relacji z klientem, a takze do "akwizytorstwa" w sensie
    wciskania czegos komus po zawyzonej cenie lub pod presja chwili. Farmerow
    sie ceni w branzach lojalnosciowych, z konfigurowalnymi produktami,
    utrzymywaniem kontaktu z klientem. Osoby posiadajace zdolnosc skutecznego
    dzialania w obu trybach wystepuja rzadko. Farmer jest bardzo pożądany w
    niektorych branzach, ale tej operacji ze sprzedaza 20 ramek za 10-krotnie
    wyzsza cene raczej nie wykona dobrze.

    I.