PracaGrupypl.praca.dyskusjegodziny nadliczbowe w upale › Re: godziny nadliczbowe w upale
    From: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: godziny nadliczbowe w upale
    Date: Tue, 13 Jul 2010 13:28:21 +0200

    Krzysztof pisze:
    > "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:i1hg9b$9bh$1@news.onet.pl...

    > Teraz to ja i Ciebie nie rozumiem ;-)

    > Czyli rozumiem, że w takich układach nie ma lewych zwolnień, nagłych
    > udarów czy urlopu na żądanie, gdy szef-partner mówi, że trzeba
    > posiedzieć w pracy po godzinach, bo sytuacja tego wymaga?

    Tak właśnie jest. Nikt nie wnioskuje urlopów na żądanie, bo jeśli
    rzeczywiście potrzebuje nagle - to dostanie go jako urlop wypoczynkowy.
    Partnerstwo polega na tym, że jeśli nie ma takiej potrzeby, to się o
    taki urlop nie wnioskuje, a jeśli się wnioskuje, to oznacza, że
    rzeczywiście jest sytuacja podbramkowa. Proste, ale działa. Tak samo z
    nadgodzinami. Jeśli rzeczywiście w wyjątkowych okolicznościach trzeba
    posiedzieć dłużej - nie ma problemu zazwyczaj (chyba, że ktoś
    rzeczywiście ma jakieś ważne umówione spotkanie - np wizytę u lekarza),
    tyle, że i tu pracodawca w drugą stronę zazwyczaj nie wymaga takowych -
    tylko w sytuacjach "awaryjnych", a sam za takowe uważa takie, które się
    nie powtarzają się cyklicznie. Bo to by oznaczało, że jest coś źle
    rozplanowane.

    > A jeśli
    > pracownik mimo to odmówi tłumacząc się upałem (skoro tego dotyczy
    > temat), to rozumiem, że w razie zaistniałych potem problemów (np.
    > projekt niewykonany na czas), weźmie na siebie odpowiedzialność z tym
    > związaną?

    Przede wszystkim coś takiego jak projekt niewykonany na czas, bo ktoś
    nie pracował w nadgodzinach być nie powinno. Ktoś źle oszacował czas
    wykonania projektu. Jeśli będzie to pojedyncze wydarzenie, to nie sądzę,
    że ten raz ktoś by odmówił zostania, gorzej jeśli to samo występuje przy
    kolejnym projekcie.

    > Wynika to pośrednio z tego, co piszą niektórzy na temat swoich oczekiwań
    > odnośnie układów z szefostwem.

    Tzn? jakich?

    --
    Kaczus