PracaGrupypl.praca.dyskusjefinanse a rozmowa kwalif. › Re: finanse a rozmowa kwalif.
    From: "Kuba Jerzowski" <e...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: finanse a rozmowa kwalif.
    Date: Sat, 17 Apr 2004 12:14:02 +0200

    "Cris" <c...@o...pl> wrote in message news:c5pd9k$8g7$1@news.onet.pl...
    > witam,
    >
    > w jakiej wysokości podać oczekiwane zarobki w momencie zapytania przez
    > pracodawce ?? Dodam jeszcze, że chodzi o brak doświadczenia czyli "prawie
    > absolwent" politechniki. W jaki sposób określić zarobki, do konkretnego
    > wykonywanego zawodu nie mając rozeznania w tej dziedzinie?? Jakiej pensji
    > może srednio oczekiwać owy abslowent??

    Pytania "ile by chciał Pan/Pani zarabiać" sa chyba polską specyfiką i
    opierają się na przekonaniu, że "a nuż powie mniej niż mielismy zamiar dać".
    Tworząc nowe miejsce pracy, albo szukając pracownika na miejsce kogoś, kto
    odszedł, pracodawca świetnie wie, ile może mu zapłacić. Może się to wahać w
    granicach 10%, w zależności od kwalifikacji nowoprzyjmowanego, ale poziom ma
    ustalony, bo jeśli nie wie ile chce płacic za konkretną pracą, to to jest
    d***** , a nie przedsiębiorca i lepiej od takiego uciekać.

    Na świecie w większości ogłoszeń poszukujących pracownika, podawana jest
    przewidywana stawka (miesięcznie, albo rocznie) i to ona stanowi podstawy do
    negocjacji, a nie "jakie są pana oczekiwania finansowe".

    Ja z reguły w tego typu sytuacjach odpowiadałem - chciałbym zarabiac tyle,
    aby stać mnie było na godne życie, ale to Pan/Pani jest pracodawcą i z
    pewnością ma okreslony budżet na to stanowisko, wiec chciałbym sie
    dowiedzieć ile on wynosi. Wiem, wiem, "bezrobocie, trzeba być elastycznym",
    ale nie dajmy się zwariować i żerować na sobie cwaniakom, którzy liczą, że
    uda im się urwac parę stówek, bo zestresowany kandydat poda niższą kwotę,
    byle by tylko złapać pracę.

    Pozdrawiam
    Kuba Jerzowski