PracaGrupypl.praca.dyskusje › eurobank-praca

  • 11. Data: 2004-02-10 08:10:07
    Temat: Re: eurobank-praca
    Od: "RM" <r...@p...onet.pl>

    news:c09gj5$nes$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Sukcesu? To zdradź mi na ucho coś czego nie wiem - czy Pan Ł. wymyślił
    > całą oprawę Banku, wizerunek i profil, czy tylko stwierdził do
    > konsultantów - znajdźcie mi niszę [to akurat umie każdy student]?

    Zaraz zaraz... uważasz, że ktoś taki jaki przywódca, inicjator, menedżer
    projektu, biznesmen (są rózne nazwy) jest nieistotnym ogniwem w
    przedsięwzięciu?
    Wychodzisz, z założenia, że skoro on sam własnymi rękami nie narysował logo,
    nie opracował koncepcji, nie stał za kasą, nie stawiał murów itp, bo
    zatrudnił do tego ludzi, którzy za niego to zrobili - to w takim razie jego
    rola jest zbędna?
    Ja Ci podpowiem, że jednak najważniejsza jest umiejętność spięcia tych
    wszystkich składników, które po części składają się na sukces, ale osobno
    nic nie znaczą.
    Może być sobie super informatyk, super księgowy, super ekonomista itp..
    jeżeli razem się nie dogadają, albo nie będą mieli kogoś kto nimi
    pokieruje - to żaden wartościowy biznes nie powstanie.

    Możesz sobie mówić, że każdy student potrafi znaleźć niszę na rynku, która
    gwarantuje super dochodowe biznesy
    .... tylko, w takim razie, dlaczego jest tylu bezrobotnych studentów?

    RM

  • 12. Data: 2004-02-10 08:22:30
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    > ten model banku ma też modele bankomatów ;-) (takie makiekty)
    >

    > Jerzy

    do sieci bankomatow potrzebnych jest kilku dyrektorow w centrali, jeden
    glowny ksiegowy w centrali, szesciu dyrektorow regionalnych na cala Polske
    (tyrajacych za 4200 brutto) i po kierowniku w wiekszych osrodkach (za 2500
    brutto, chyba) ....istny raj, ale nie ma sie co dziwic, jak sa chetni
    pozdr
    Ewa

  • 13. Data: 2004-02-10 10:30:02
    Od: "Kalina" <k...@w...pl>

    Użytkownik "a&e" <a...@w...op.pl> napisał w wiadomości

    > nie ma tutaj zadnej niescislosci,
    > zanim powstal Euro Bank SA (bo tak na pieczatce firmowej mam na
    swiadectwie
    > pracy) Lukasiewicz sprzedal wszystkie swoje udzialy w Lukasie, a Euro Bank
    > powstal na bazie Banku Spolem SA i Banku Wschodniego (chyba) i nie mial
    nic
    > wspolnego z Lukasem. No poza faktem ze wiekszosc zarzadzajacych wlasnie z
    > Lukasa sie wywodzi....
    > pozdr
    > Ewa

    Już wiem skąd nieporozumienie. Zdanie brzmi: Łukasiewicz z Lukasem nie ma
    juz nic wspolnego. Po prostu umknęło mi "już". Teraz to ma sens:) Oboje
    myśleliśmy tak samo:)

    Kalina

  • 14. Data: 2004-02-10 21:08:43
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    RM; <c0a3pc$khm$1@absinth.dialog.net.pl> :

    Tylko przypomnę, żeby nie zapomnieć ;) - zahaczyłem temat pt. koncepcja
    vs. sukces - o sukcesie czytałem w reklamach Eurobanku, choć w
    rankingach banków nie widzę jakiegoś znaczącego wzrostu znaczenia LUKASa
    [a ładnych kilka latek istnieje na rynku] - ot cały jego sukces to to,
    że jest "znany" i jeszcze nie upadł ;) [rozpoznawalność marki jest
    pochodną działalności detalicznej samego Lukasa w poprzednim wcieleniu i
    promocji marketingowej marki]

    Czyli pomijam sukces i koncentruję się na koncepcji.

    > Zaraz zaraz... uważasz, że ktoś taki jaki przywódca, inicjator, menedżer
    > projektu, biznesmen (są rózne nazwy) jest nieistotnym ogniwem w
    > przedsięwzięciu?

    Zależy jak do tego podejdziesz - wyrazista rola przywódcy przydaje się
    przy strategii agresywnej - przy pasywnej mniej [choć też jest
    potrzebna].

> [...]
    > nie opracował koncepcji, nie stał za kasą, nie stawiał murów itp, bo
    > zatrudnił do tego ludzi, którzy za niego to zrobili - to w takim razie jego

    Nie - wychodzę z założenia, że w tym przypadku rola Pana Ł. MOŻE być [bo
    nie wiem - ale jestem w kotrpozycji do stwierdzenia pt. Lukas zawdzięcza
    jemu sukces] znacząca dla historii firmy pt. Lukas - był założycielem
    firmy od kredytów detalicznych i zapewne podpisał się pod decyzją o
    stworzeniu Lukas Banku, zapewne też pracował przy uzyskaniu finansowania
    itp. Bez niego nie było by Lukasa - i to jest dokładnie wszystko co mogę
    napisać - tak samo jak bez [np.] Bolesława Chrobrego nie było by Polski
    - czy wobec tego Polska zawdzięcza sukces Bolesławowi Chrobremu? - a
    może tylko zawdzięcza mu ŚCIŚLE OKREŚLONE "korzyści" w ŚCIŚLE OKREŚLONYM
    momencie czasowy/ układzie :)

    > Może być sobie super informatyk, super księgowy, super ekonomista itp..
    > jeżeli razem się nie dogadają, albo nie będą mieli kogoś kto nimi
    > pokieruje - to żaden wartościowy biznes nie powstanie.

    A możesz być super menagerem, a bez w/w będziesz tylko kolejnym
    "wariatem".

    > Możesz sobie mówić, że każdy student potrafi znaleźć niszę na rynku, która
    > gwarantuje super dochodowe biznesy
    > ..... tylko, w takim razie, dlaczego jest tylu bezrobotnych studentów?

    Bo mało jest dochodowych biznesów [w stosunku do liczby studentów], a
    może tylko mało jest stanowisk Prezesów? ;) A na poważnie - ten kto
    znajdzie niszę pierwszy i dobrze się okopie, ten ma dużą odporność na
    równorzędne, ale spóźnione pomysły - powstaje bariera, której byle
    student ze 100 zł w kieszeni nie ma szansy pokonać [nawet, jeżeli ma
    trochę! lepszy pomysł na zagospodarowanie tej niszy]. Zresztą nisza
    Lucasa jakoś nikogo nie ciągnie do naśladownictwa - oprócz Eurobanku,
    który też stara się w reklamach podkreślić "służalczość" wobec klienta -
    duże Banki w sektorze Private Banking [czy VIP] już dawno stosowały te
    metody - dla detalistów po prostu im się nie opłacało robić takiego
    cyrku. Nie oszukujmy się [choć tu nadal nie mam pewności] - ktoś zrobił
    projekt oddziałów, ktos zrobił badania marketingowe - Prezes przyklepnął
    podpisem i dał logo - jakby co, to zapewne sam Prezes był ubezpieczony
    przez własną firmę [praktyka stosowana w bankach wobec członków zarządu]
    za pieniądze firmy od odpowiedzialności cywilnej z tytułu błędnych
    decyzji wobec firmy. ;)

    Flyer
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)

  • 15. Data: 2004-02-11 08:37:11
    Od: "RM" <r...@p...onet.pl>

    > A możesz być super menagerem, a bez w/w będziesz tylko kolejnym
    > "wariatem".

    Nie mam za bardzo czasu, żeby odnieść się do każdego punktu, więc odniosę
    się do tego jednego, który jest tym wokół którego toczy się dyskusja.

    Nie zgodzę się z Twoim powyższym stwierdzeniem.
    Człowiek typu przywódca, osoba z wizją, z charyzmą, ktoś kto potrafi
    przekonac innych do swoich pomysłów - i przede wszystkim osoba wytrwała -
    zawsze będzie potrafiła znaleźć coś, z czego zrobi jakiś biznes. Zawsze
    znajdzie na rynku jakieś wolne zasoby, które spięte razem będą tworzyły nową
    wartość.
    Bez tych zasobów (nazywam to tak ogólnie, ale mam na myśli wszystko to co
    przyczynia się do powstania biznesu - czyli praca analityków, księgowych,
    handlowców, informatyków, kapitał, maszyny, wiedza itp..) on sam nic nie
    znaczy - ale to nie jest problem. Bo na rynku zawsze tych zasobów jest tyle,
    że on już wynajdzie niszę dla siebie.
    Praca biznesmena polega właśnie na tym, ze wyszukuje on wolne zasoby i
    ustawia je w takiej konfiguracji, która wytwarza największą wartość.

    Tak więc zdanie, "że możesz byś supermanagerem, ale bez w/w będziesz tylko
    kolejnym wariatem" byłoby prawdziwe tylko w sytuacji, gdy taki ktoś
    znalazłby się sam na bezludnej wyspie (ja bym tylko zastąpił słowo
    "wariatem" słowem "osoba, która nie tworzy nic nowego i wartościowego" - bo
    chyba raczej tego typu znaczenie miałeś na myśli).

    RM

  • 16. Data: 2004-02-11 20:21:36
    Od: "Heinz Junior" <g...@g...nospam.pl>

    "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > rankingach banków nie widzę jakiegoś znaczącego wzrostu znaczenia LUKASa
    > [a ładnych kilka latek istnieje na rynku] - ot cały jego sukces to to,

    Ha!!! Jest numerem 1 pod względem liczby udzielonych kredytów detalicznych,
    pozostawiając konkurencję daleko w tyle.

    Pozdro,

    Gro

  • 17. Data: 2004-02-11 22:56:55
    Od: "Jerzy Dusk" <vesper@USUŃMAJUSKUŁYbci.pl>

    "Heinz Junior" <g...@g...nospam.pl> napisał(a) tak:

    > Ha!!! Jest numerem 1 pod względem liczby udzielonych kredytów
    detalicznych,
    > pozostawiając konkurencję daleko w tyle.
    >
    > Pozdro,
    >
    > Gro

    Bierzmy kredyty - bankowiec będzie syty.

    Jerzy

  • 18. Data: 2004-02-13 00:53:29
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    RM; <c0cpm2$kl7$1@absinth.dialog.net.pl> :

    > Użytkownik "Flyer" <f...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    Jeszcze sobie trochę pogadam - taki przymus. ;)

    > Nie zgodzę się z Twoim powyższym stwierdzeniem.

    No może nie wariatem, ale część z nich była by dziwakami.

> [...]
    > znajdzie na rynku jakieś wolne zasoby, które spięte razem będą tworzyły nową

    Ja to trochę z boku - idea przywódcy pojawiła się wraz z przywódcami i
    ich konkurentami do tego miana. Dawniej zabawa w uzasadnianie takiej
    pozycji polegała na odwołaniu się do Boga, później przyszła nauka, ale
    treść jest jakby ta sama - czytałem kiedyś pewien artykuł polskiego
    profesora [nt. przywództwa w biznesie] i jak raz na terapię prania mózgu
    się nadawał - po analizie znaczeniowej słów okazało by się, że na dwóch
    kartkach NIE MA ŻADNEJ TREŚCI. ;) Problem polega na tym, że wraz z ideą
    przywódcy pojawiły się konkurujące idee demokratyczne-rewolucyjne i do
    dzisiaj zabawa w konfrontację obu podejść polega na wzajemnym
    ideologizowaniu.

    Niestety ma wrażenie, że prawda leży gdzie indziej - w hierarchiczności,
    oznaczoności [to cecha, do której dążą ludzie, której potrzebują] i
    jednoosobowym przywództwie - wszelkie rozważania nt. znaczenia cech
    przywódcy sprowadzają się do rozważań daltonistów o odcieniach zieleni.
    Przywódca w jakiś tam sposób ma wpływ na firmę, ale tylko dlatego, że
    funkcjonuje w pewnym schemacie - gdyby funkcjonował w innym, to daleko
    by nie zaszedł, niezależnie jak pozytywne cechy by posiadał. ;)

    Flyer - nie rewolucjonista ;)
    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)