PracaGrupypl.praca.dyskusje › emerytura pomostowa

  • 1. Data: 2002-04-25 10:07:25
    Temat: emerytura pomostowa
    Od: "wiesia" <e...@w...pl>

    witam
    proszę o pomoc
    mama 51 lat 34 lata pracy zawodowej obecnie pracuję (umowa o pracę na czas
    nieokreślony) w mojej firmie
    szykuje się redukcja etetów pytanie:
    czy - w przypadku "zredukowania" mojej osoby
    mogę skorzystać z tzw.emerytury pomostowej ?
    co należy zrobić aby z w/w "dobrodziejstwa" skorzystać

    pozdrawiam
    wiesia

  • 2. Data: 2002-04-25 11:50:01
    Temat: Re: emerytura pomostowa
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    a moze swiadczenie przedemerytalne w PUP jesli bedzie zwolnienie z Dz.U ??

    Art.37k. (kawalek ustawy o zatrudnieniu .....)
    2) do dnia rozwiązania stosunku pracy lub stosunku służbowego z przyczyn
    dotyczących zakładu pracy, w którym była zatrudniona przez okres nie krótszy
    niż 6 miesięcy, ukończyła co najmniej 50 lat kobieta i 55 lat mężczyzna oraz
    osiągnęła okres uprawniający do emerytury wynoszący co najmniej 30 lat dla
    kobiet i 35 lat dla mężczyzn

    wysokosc SP wynosi od 120% do 200% kwoty zasilku .....

    Jean

  • 3. Data: 2002-04-25 17:08:07
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kobiet i 35 lat dla mężczyzn
    >
    > wysokosc SP wynosi od 120% do 200% kwoty zasilku .....

    Dokładnie to świadczenie przedemerytalne (emerytura pomostowa od 55 lat
    kobieta).
    Należy zwrócić uwagę na świadectwo pracy, musi być tam napisane że umowa
    rozwiazana z przyczyn dotyczących zakładu pracy art1.ust1 lub art.10 ustawy.
    Inaczej świadczenie nie przysługuje.

    Wiesiek