PracaGrupypl.praca.dyskusje › dylematy przy odejsciu

  • 1. Data: 2006-08-20 07:30:38
    Temat: dylematy przy odejsciu
    Od: Kratylos <m...@n...poczta.fm>

    pracodawca postawil mnie przed delikatnie mowiac niezrecznym wyborem
    albo z koncem miesiaca rozwiaze znim umowe o prace za porozumieniem
    stron, albo otrzymam wypowiedzenia (co prawda 3 miesieczne) ale b. zle
    referencje i utrudni mi to znalezenie innej pracy - na swiadectwie pracy
    - chcial mi dodkowo podac przyczyny i uzasadnienie wypowiedzenia.
    Musialem wiec przyjac porpzumienie stron. Do konca miesiaca mam
    wykorzystac urlop
    Jesli od poniedzialku wezme 4 tygodnie l4 czy z ustaniem stosunku pracy
    swiadczenia 80% sredniej z 6miesciecy bedze mi wyplacal ZUS?
    Czy pracodawce mozna zaskarzyc za taka forme przymuszenia do
    poprzumienia stron?

  • 2. Data: 2006-08-20 08:41:32
    Temat: Re: dylematy przy odejsciu
    Od: "D" <w...@e...mn>

    Użytkownik "Kratylos" <m...@n...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > swiadczenia 80% sredniej z 6miesciecy bedze mi wyplacal ZUS?
    > Czy pracodawce mozna zaskarzyc za taka forme przymuszenia do poprzumienia

    To jest szantaż.
    Jeśli pracodawca ma faktycznie jakies powody i dowody na b. złe referencje
    to przemyśl czy walczyć. Jeśli blefuje to porozmawiaj z nim odważnie. I tak
    już tam nie będziesz pracować.

    Na świdectwie podaje się tylko i wyłącznie podstawę prawną zwolnienia, czyli
    artykuł, paragraf. Żadnych przemyśleń i insynuacji.

    Ja bym wybrał jedną z dwóch opcji. Oczywiście jeśli jesteś "czysty". Jeśli
    nie to porozumienie stron jest dobrym wyjściem.
    Oto te opcje:
    1. Wypowiedzenie 3 miesięczne. Na piśmie dostaniesz wypowiedzenie, w którym
    będą podane przyczyny i uzasadnienie, o których piszesz. Jeśli są zmyślone,
    masz 7 dni na odwołanie patrz poniższy link. Jeśli pracodawca nie uzasadni,
    a później na świdectwie coś napisze, patrz poniższy link.

    2. Porada prawna, patrz poniższy link.

    Polecam to http://www.lodz.oip.pl/porady_prawne.htm
    Ta instytucja jest właśnie stworzona w tym celu.

  • 3. Data: 2006-08-20 08:46:04
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 20 Aug 2006 09:30:38 +0200, Kratylos
    <m...@n...poczta.fm> wrote:

> [...]
    >referencje i utrudni mi to znalezenie innej pracy - na swiadectwie pracy
    >- chcial mi dodkowo podac przyczyny i uzasadnienie wypowiedzenia.
    jakie to mialy byc przyczyny? pracodawca na swiadectwie pracy nie moze
    wpisywac byle czego. ten druk ma scisle okreslona tresc i nic wiecej
    dopisac nie moze "od siebie".

    WAM
    --
    Sprzedam: www.nasprzedaz.pl
    Wynajme: www.nawynajem.pl

  • 4. Data: 2006-08-20 08:56:45
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Może przeczytaj co jest pod tym linkiem, bo jest spora szansa że zostałes
    zrobiony w balona i pracodawca zaoszczędził na tobie koszt wypowiedzenia.

    http://www.prawo.egospodarka.pl/6633,Wypowiedzenie-u
    mowy-o-prace-na-czas-nieokreslony,1,34,3.html

  • 5. Data: 2006-08-20 10:28:38
    Od: Michał <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > swiadczenia 80% sredniej z 6miesciecy bedze mi wyplacal ZUS?
    > Czy pracodawce mozna zaskarzyc za taka forme przymuszenia do

    Dałeś sie zrobić jak małe dziecko ...
    1. Za porozumieniem stron nie masz zaiłku przez te 3 miesiące itp ...
    2. Jeżeli to była umowa na czas nieokreślony to prawdopodobnie straciłeś
    odprawe czyli od 1-3 pensji zależnie od stażu !!!

    Jeżeli my pracownicy będziemy się bać chodzić do sądu pracy to czysty wyzysk
    białęgo murzyna nie skończy się nigdy !!!

  • 6. Data: 2006-08-20 11:50:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Sun, 20 Aug 2006 09:30:38 +0200, Kratylos <m...@n...poczta.fm>
    w <ec933p$jje$1@opal.futuro.pl> napisał:

> [...]
    > referencje i utrudni mi to znalezenie innej pracy - na swiadectwie pracy
    > - chcial mi dodkowo podac przyczyny i uzasadnienie wypowiedzenia.

    On nawet nie chciał, on musiał.

> [...]
    > swiadczenia 80% sredniej z 6miesciecy bedze mi wyplacal ZUS?
    > Czy pracodawce mozna zaskarzyc za taka forme przymuszenia do

    Nie, ale możesz mu powiedzieć, aby walił się na ryj i dał ci
    wypowiedzienie, a potem spotkać się z nim w sądzie pracy z żądaniem
    poprawy świadectwa pracy na przykład.
    Bo żeby cię wywalić, musi mieć bardzo silne podstawy.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 7. Data: 2006-08-21 14:27:57
    Od: "fotech" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > swiadczenia 80% sredniej z 6miesciecy bedze mi wyplacal ZUS?
    > Czy pracodawce mozna zaskarzyc za taka forme przymuszenia do

    Wg mnie nie zostałeś przymuszony, tylko wybrałeś to co Ci odpowiadało. Co do
    chorowania mozesz chorować do woli, zwolnienia ślesz do ZUS po ustaniu stosunku
    pracy. Licz sie z kontrolami i nękaniem ze strony ZUS, bo tam wbrew pozorom idioci
    nie pracuj też.

    Na przyszłośc raczej wybieraj - jak masz wybór, wypowiedzenie ze strony pracodawcy -
    przynajmniej możesz z nim (wypowiedzeniem) ewentualnie polemizowac w sadzie.
    A ogólnie to uważam, że jak pracodawca nie chce, żeby ktos u niego pracował, to
    powinien miec prawo swoje marzenia spełnic w tym wzgledzie (oczywiscie podobnie jak
    pracownik, który nie chce juz gdzies pracowac)

    Wojtek

  • 8. Data: 2006-08-22 06:17:54
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    Kratylos napisał(a):
> [...]
    > referencje i utrudni mi to znalezenie innej pracy - na swiadectwie pracy
    > - chcial mi dodkowo podac przyczyny i uzasadnienie wypowiedzenia.

    tak sie boisz tych przyczyn i uzasadnienia wypowiedzenia, może nie
    napisałeś tu wszystkiego?