PracaGrupypl.praca.dyskusjedoswiadczenie zawodowe w cv › Re: doswiadczenie zawodowe w cv
    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: doswiadczenie zawodowe w cv
    Date: Tue, 18 Sep 2007 22:04:02 +0200

    W wiadomości news:fcotcf$puh$1@atlantis.news.tpi.pl leos
    <s...@s...pl> pisze:

    > Czy piszac CV trzeba podac wszystkie firmy w ktorych sie pracowalo ?
    > Czy mozna po prostu niektore pominac ?
    Zgodnie z art. 22^1 §1 pkt 1 KP pracodawca ma prawo żądać od osoby
    ubiegającej sie o pracę informacji nt dotychczasowego zatrudnienia.
    Przepis tem mówi jasno, że "ma prawo żądać", co nie oznacza, że musi.
    Podstawową kwestią dla udzielenia właściwiej odpowiedzi jest więc to, czy
    żąda.
    Następna sprawa, to w jaki sposób te informacje powinny być udzielone -
    osobiście uważam, że za pomocą świadectw pracy.
    Życiorys to dokument nie umocowany w prawie pracy, właściwie nie widzę
    powodu uważać go za dokument w prawnym znaczeniu tego terminu. Może zawierać
    dowolne treści (np. niektórzy posuwaja się wręcz do śmieszności zwierzając
    się w nim ze swoich prywatnych zainteresowań, czy kompletnie nie związanych
    z działalnością zawodową "osiągnięć", sam nie raz widziałem).
    Niemniej udokumentowanie przebiegu pracy zawodowej może także leżeć w
    interesie samego pracownika (uprawnienia).
    W takim razie podawanie tych informacji w CV jest już tylko formalnością, a
    w zasadzie zbędną redundancją danych. ;)

    Można oczywiście pominąć pewne elementy zawodowego życiorysu, jeśli z
    jakichś przyczyn nie chcesz się nimi chwalić, kwestia kalkulacji zysków i
    strat.
    Nawet jak się wyda, to do więzienia nie pójdziesz. ;))

    --
    Jotte