PracaGrupypl.praca.dyskusjedostałem fajną pracę w fajnej firmi :) › Re: dostałem fajną pracę w fajnej firmi :)
    From: "Konrad" <k...@k...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dostałem fajną pracę w fajnej firmi :)
    Date: Sat, 4 Jun 2005 18:24:58 +0200

    a tak na poważnie :

    aplikację złożyłem z czystej ciekawości - chociaż o firmie wiedziałem sporo,
    jak pewnie każdy z nas, kto interesuje się IT. W zasadzie praca w tej firmie
    była moim skrytym marzeniem.

    W związku z tym, że po zakończeniu prowadzenia działalności miałem sporo
    czasu, postanowiłem szukać pracy bardziej perspektywicznej ( do tej pory
    były to pierwsze ofery , jakie mi proponowano -wiadomo, żądza pieniądza :)

    po złożeniu aplikacji minęło ok. 2 tygodni kiedy firma po raz pierwszy się
    odezwała. odbyłem kilka rozmów, z których wysnułem takie oto wnioski :

    - schludne CV z foto , 1, max 2 strony bez lania wody. warto plik
    przekonwertować do PDF - nadaje to szyku i elegancji :) i dużo mniej waży
    ( chociaż w jednej z firm komputerowych Pani kadrowa oświadczyła, że "łerd"
    nie chce otworzyć .... )

    - znajomość angielskiego , nawet na poziomie komunikatywnym jest pożądana -
    nie warto pisać o bardzo dobrej znajomości , nie potrafiąc się w praktyce
    wysłowić , pozostawia to u potencjalnego pracodawcy niesmak... - szczerze
    piszcie o swoich umiejętnościach językowych

    - być sobą - nie ma złotej metody na oczarowanie pracodawcy a jeśli już go
    oczarujemy to może się okazać, ze po 2 tyg okresu próbnego podziekują nam bo
    poza czarem niczego ciekawego do firmy nie wnosimy. Jeśli czegoś nie wiemy i
    nie potrafimy odpowiedzieć to śmiało o tym mówmy - to robi dużo lepsze
    wrażenie niż kombinowanie

    - aplikować na stanowiska, które są związane z naszą wiedzą, praktyką, hobby
    , wykształceniem . Kilka razy odbywałem rozmowy w firmach zajmujących się
    branżą odmienną od tej, w której się do tej pory "poruszałem" i wyszło to
    bardzo różnie ale żadna firma nie zaproponowała współpracy

    i wierzyć w siebie, nie bać się konkurencji :) przez 2,5 miesiąca odbyłem 50
    rozmów z czego później po kilku etapach otrzymałem 2 oferty współpracy.
    ilości wysłanych w tym czasie CV nie jestem w stanie określić ale naprawdę
    było tego sporo. Ale było warto

    zobaczymy co czas pokaże

    pozdrawiam, Konrad