PracaGrupypl.praca.dyskusjedni wolne › Re: dni wolne
    From: "Quit" <q...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: dni wolne
    Date: Mon, 2 Dec 2002 10:48:26 +0100
    Sender: q...@p...onet.pl@pa103.kolobrzeg.sdi.tpnet.pl

    > mam maly 'problem' - nie dalej jak miesiac temu rozpoczalem prace w pewnej
    duzej firmie

    troche chyba za krotko tam pracujesz zeby tak "ryzykowac"

    szukalem dosyc dlugo, w momencie kiedy znalazlem praktycznie juz palil mi
    sie grunt pod nogami. w czym rzecz? niedlugo sa swieta, a potem jak wiadomo
    sylwester. mam mozliwosc bardzo ciekawego wyjazdu z przyjaciolmi z ktorymi
    ostatnio widuje sie raz w tygodniu albo rzadziej. problem w tym, ze firma
    nie przewiduje odpracowywania dni swiatecznych, a 30 i 31 to poniedzialek i
    wtorek. chcialbym wziac na te 2 dni wolne, ale niestety urlop przysluguje mi
    dopiero po pol roku.

    rozumiem, ze dlatego, ze jest to Twoja pierwsza praca? Tym bardziej bym nie
    poszla pytac o wolne

    i teraz pytanie - czy bardzo duzym nietaktem byloby pojscie do
    przelozonego, przedstawienie sytuacji i delikatne spytanie o mozliwosc?
    nadmieniam, ze firma nie zajmuje sie obslugiwaniem klientow, moja praca
    raczej ma charakter projektowy i wielkiej roznicy moim zdaniem nie bedzie,
    czy zrobie cos akurat w te dni czy zostane pozniej kiedy indziej.

    Nietaktem by pewnie nie bylo, ale powiem CI z wlasnego doswiadczenia, ze
    szlag mnie jasny trafia, kiedy nowy pracownik pare tygodni po rozpoczeciu
    pracy mysli o urlopie, albo nagle choruje. Moze przelozony pusci Cie na
    wolne, ale wierz mi, ze z pewnoscia ten fakt bedzie Ci zapamietany na
    dluzszy czas. Jesli jednak masz taka bardziej "rodzinna" atmosfere w pracy
    mysle, ze bez problemu mozna uzgodnic, ze to dopracujesz w inne dni. Spytac
    nie zaszkodzi, ale najpierw pomysl czy Ci sie to "oplaci"

    > dzieki z gory za pomoc, wiem, ze to zaden problem w porownaniu z tym jakie
    problemy maja inni ludzie tutaj, niemniej byloby mi przykro jakby cos poszlo
    nie tak.

    Pozdrawiam
    Quit