PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy ufać takiemu pracodawcy › Re: czy ufać takiemu pracodawcy
    From: "Sławek Mróz" <slmroz@_krzak_wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy ufać takiemu pracodawcy
    Date: Wed, 1 Mar 2006 09:23:11 +0100

    > Ale dlaczego mylisz składkę emerytalną ze składką zdrowotną? Co ma wspólnego ZUS z
    > prywatnym lecznictwem?! Może najpierw przyjrzyj się dokładnie swojej pensji i
    zobacz
    > ile płacisz na swoją emeryturę a ile na ubezpieczenie zdrowotne.

    Mechanizmy sa te same:
    - zamiast odkladac na emeryture za posrednictwem ZUSu - wolalbym miec swobode
    dysponowania tymi pieniedzmi, narzedzi do zabezpieczenia sie w tym temacie jest
    sporo.
    - zamiast placic skladke zdrowotna - j/w

    ... niezaleznie od proporcji powyzszych. Oczywiscie, zdaje sobie sprawe, ze czesc z
    powyzszych skladek przeznaczana jest dla osob obecnie potrzebujacych swiadczen.
    Niechby zatem bylo tak, ze 1/3 obecnych skladek place i niczego nie wymagam. Mam
    swobode wlasnego dysponowania srodkami, w tym wyboru produktow odpowiednich dla
    wszystkich argumentow, jakie podczas dyskusji padly. Korzystniej...

    Oczywiscie nie podaje tu recepty uszczesliwiania na sile kazdego. Kazdy jak widac
    moze
    miec odmienne doswiadczenia dotyczace nawet takich aspektow, jak jakosc
    poszczegolnych
    form swiadczenia uslug. Trudno zatem tu dyskutowac.

    Jezeli wolisz placic wspomnianym instytucjom i powierzyc im swoje zdrowie i
    przyszlosc - szanuje to. Sam natomiast chetnie dysponowalbym swoboda wyboru, chocby
    na
    przedstawionych powyzej zasadach.

    Pozdr
    Slawek