PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy ufać takiemu pracodawcy › Re: czy ufać takiemu pracodawcy
  • Data: 2006-02-28 22:06:33
    Temat: Re: czy ufać takiemu pracodawcy
    Od: Marek <a...@w...zapraszam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > samemu inwestujac pieniadze zyskujesz na nich wiecej niz
    > jak leza w ZUSie. W ZUSie nie dosc, ze nie masz zadnego
    > procentu (pieniadze nie sa inwestowane, tylko wydawane na
    > biezaco), ale jeszcze... nie wyplacaja emerytury powyzej
    > pewnej kwoty. Czyli jesli trafi Ci sie zarabiac bardzo duzo,
    > wcale nie dostaniesz bardzo duzej emerytury, tylko zostanie
    > ona ucieta od gory. Reszta zostaje ukradziona w ramach
    > rownania ludzi w dol.

    Mam co prawda podobne zdanie co do ZUS, ale to nie jest do
    końca tak. Jak zarabiasz za dużo, to nie znaczy, że od
    całości opłacasz ZUS, bo płacenie wtedy też ma swoje granice.
    No a poza tym, emerytura z przymusowych składek to nie tylko
    ZUS, ale i OFE (gdzie można się pobawić trochę jak na giełdzie
    ale bez ryzyka giełdowego i podbić przyszłą emeryturę), gdzie
    nie masz ograniczenia. Samemu można inwestować i jak się ma
    dużo kasy - możliwości są nieograniczone. Ale fortuna kołem
    się toczy, i same inwestycje mogą się okazać zwodnicze. Można
    łatwo zarobić i jeszcze łatwiej stracić więcej, niż zostało
    z zarobków. Ot, życie...

    --
    Marek
    http://zapraszam.pl