PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy sie stoi czy sie lezy 1000 ileś się nalezy › Re: czy sie stoi czy sie lezy 1000 ileś się nalezy
  • Data: 2006-08-15 08:39:31
    Temat: Re: czy sie stoi czy sie lezy 1000 ileś się nalezy
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Lukasz napaskudził na ekranie:
    > To kapitalizm. Mała podaż - niskie pensje. To RYNEK pracy reguluje
    > pensjami i tak jest w tym przypadku. U nas przez długi okres, rynek pracy
    > był rozpuszczony (studia na sekretarkę, chore zasady wynagradzania,
    > chamstwo zatrudniających). Teraz sytuacja powoli sie zmienia. Zaczyna
    > brakować specjalistów, zwykłych pracowników. Poczekaj jeszcze 2 lata i
    > sytuacja siuę zmieni. Zauważ, że już teraz, na grupie pracodawcy zaczynają
    > coraz częściej narzekać, że nie ma kogo zatrudniać. A wtedy o rzetelnego
    > (nie mówiąc: dobrego) pracownika zawsze będzie dbał tak, żeby go nie
> [...]

    Fakt, zaczyna brakować ludzi, bo wyjeżdzają... ale to ma też inne
    konsekwencje. Jeżeli tam wyjadą i tam pracują w firmach bo np. Niemiec woli
    zatrudnić taniej Polaka (względem Niemca) to tam powstają nowe firmy a w
    Polsce firmy się zamyka. Jak tam powstają firmy, to znaczy, że już Niemiec
    nie będzie musiał kupować towaru w Polsce. Może na zachodzie Polski tego
    tak nie widać, ale wschód bardzo z tego powodu cierpi. Nie dość, że koszt
    transportu drogi i trzeba na produkty mieć niższą cenę (bo inaczej nikt
    tego nie kupi) to teraz problem ludzi zaczyna się robić. No tak, można by
    na wschód sprzedawać... ale tam mają tańszą siłę roboczą i sami sobie
    taniej wyprodukują. Poza tym infrastruktura drogowa to inna bajka.
    Mam nadzieje, że ci którzy wyjeżdzają po czasie wrócą bogatsi o
    doswiadczenia i sami zaczną zakładać firmy.

    Nawet różnica Lublin - Warszawa. Tyle informatyków z Lublina co w Wawie
    pracuje, że równie dobrze dobrą firmę mogliby w Lbn zrobić. Może za jakieś
    5-10 lat to się zmieni...

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)