PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy mam się "przystosować"? › Re: czy mam się "przystosować"?
    From: "zairazki" <z...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czy mam się "przystosować"?
    Date: Wed, 23 Oct 2002 07:23:33 +0100

    Użytkownik "nininka" <w...@a...eu.org.zadnych-ogłoszeń> napisał w
    wiadomości news:ap3ukq$dtn$1@foka.acn.pl...
    [...]
    > Kurcze - z nerwów nie mogę spać:)
    > Pozdrawiam.
    Jeżeli nie możesz spać, to znaczy że się zbyt przejmujesz. Zero
    pozostanie zerem (koleżanka=0 ) niezależnie od Twoich nerwów.
    Przystosować się nie wolno. Poszukaj książki - poradnika "Toksyczni
    ludzie" - oprócz blabla amerykanizującego jest parę sensownych rad.
    Ja zwykle stosuję "kamienna twarz" + "metoda zdartej płyty". W skrócie -
    niezaleznie od sytuacji, eksplodując wewnętrznie, dopuszczam lekki
    uśmiech lub skupioną uwagę na twarz. Do trenowania w domu czy przed
    lustrem. A zdarta płyta to parę wytrenowanych zdań, naumianych do
    wypowiedzenia spokojnie nawet na pół sekundy przed załamaniem nerwowym.
    Np.
    Czy możesz to skonkretyzować?
    Czy dobrze rozumiem: (i tu dosowny cytat, może być z przekleństwami w
    późniejszej fazie). Wyjątkowo złosliwe i nieco ryzykowne. Ważna jest
    dosłowność cytatu - wszak nie obrażasz "koleżanki" rzucając mięsem,
    tylko chcesz lepiej zapamietać jej wypowiedź :)
    Czy to jest polecenie służbowe? (nieważne czy ona może je wydać)
    Na kiedy ma być gotowe? Przykro mi, ale aktualnie robię... na termin....
    Czy mam to odłozyć?
    Zaczekaj chwilę, muszę to zanotować. Podyktuj proszę...
    Reszta w książce. Pomaga też (nawet symulowane) stałe zajęcie
    absorbującą pracą i reagowanie z opóźnieniem na nieregulaminowe
    zapytania owej "koleżanki".
    zairazki