PracaGrupypl.praca.dyskusjeczy gospodarka ruszyla? › Re: czy gospodarka ruszyla?
  • Data: 2003-11-27 10:15:59
    Temat: Re: czy gospodarka ruszyla?
    Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik tomekn <t...@n...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:bpi50g$g0t$...@n...onet.pl...

> [...]
    ,
    > było fajnie i git ale na koniec Pan Krzyszak zamiast bawić mówi dwa zdania
    > coś w rodzaju "Mickiewicza" jednym słowem troska o kraj poleciała z jego
    ust
    > jak by zamiast komikiem był jakimś "wieszczem ". Nikt ale nikt się nie
    > zaśmiał bo nie było i z czego i tak się pożegnał z widzami . Teraz widzę
    że
    > wrócił Pan Laskowik i mówi się że wróciły dobre czasy i temat polityka
    > wrócił bo po 89 nie było już większego celu aby się śmiać z władzy.
    Pewnie
    > mnie ktoś tu wyśmieje że dyrdymały piszę ale jeśli "komicy" biorą się za
    > ogólnie pojęty "patriotyzm" a ogólnie jest fest i będzie jeszcze
    "feściej"
    > to śmiem twierdzić że bliski jest moement mam nadzieje ,małej rewolucji w
    > kraju. Może tak nie małej bo może być i duża bo jest co posprzątać ale
    może
    > bez krwawej.

    2007 r.!

    Tylko co bedziecie proponowac w zamian obecnego stanu.
    Jeszcze jest troche czasu, aby sie nie tluc na slepo i bez wizji do
    czego zmierzac.

    A rozwiazaniem jest nowy system gospodarczy:

    Taka nowa gospodarka rozwiazuje kilka problemow jednoczesnie:
    - jest stabilna,
    - brak bezrobocia (poza tym z wolnego wyboru),
    - zwiekszenie adekwatnosci wynagrodzenia do wykonywanej pracy
    (zmniejszenie dysproporcji w placach i wykorzystywania czlowieka
    przez czlowieka)

    ---------
    Krotka charakterystyka systemu WZBG:
    (WZBG wysoce zorganizowana barterowa gospodarka) o cechach:
    - pieniadzem sa bony towarowe,
    - srodki produkcji naleza do spoleczenstwa,
    - produkcja na zamowienie ( wszyscy skladaja poczatkowo preliminarze
    hierarchii zapotrzebowania, a przy ubieganiu sie o prace podania o prace z
    wyszczegolnieniem zapotrzebowania na konkretne towary),
    - obowiazek zapewnienia kazdemu chcacemu pracy,
    - prawo do odmowienia pracy, ale bez otrzymywania jakiejkolwiek pomocy od
    strony publicznej, wowczas osoba jest skazana na utrzymywanie przez
    najblizszych,
    - pensje w przedziale minimum-maksimum np 3-ktotna roznica.
    - prace na danym stanowisku, dostaje ten co bedzie chcial otrzymac najmniej
    towarow, pozostaje podobny system popyt-podaz.
    - porownanie podan o prace dokonujemy przez wazonosc czasu pracy ludzi (50%
    wagi), niezbednego do wytworzenia tych towarow, ilosc surowcow
    zywnosciowych (25% wagi) i niezywnosciowych (25 % wagi).
    - surowce maja swoje wagi obliczane w stosunku do najrzadszego dostepnego
    surowca, zarowno wsrod niezywnosciowych jak i zywnosciowych,
    jesli chcemy 2 kg surowca 2 razy czesciej wystepujacego, to jest to
    rownowazne 1 kg surowca wystepujacemu 2 razy rzadziej od poprzedniego,
    - dobra, ktorych nie da sie wyprodukowac, aby zaopatrzyc wszystkich
    zainteresowanych, sa wypozyczane,
    - produkcja opiera sie na mozliwych zdolnosciach produkcyjnych gospodarki,
    - decyzje o wyborze sposobu produkcji (wysokonakladowych), wybieramy przez
    referendum,
    - propozycje do referendum przedstawiaja grupy eksperckie, ktore wybieramy w
    wyborach, organizacje spoleczne, wolni strzelce
    ---------

    Klus