PracaGrupypl.praca.dyskusjeczasem jest praca a brak chętnych › Re: czasem jest praca a brak chętnych
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: czasem jest praca a brak chętnych
    Date: 28 Jun 2003 14:44:35 -0700

    "LeBi" <n...@o...pl> writes:

    > A może to Ty jesteś złodziejem ?

    widze, ze niektorzy maja problemy z przelknieciem gorzkiej prawdy: ze
    strasznie wielu pracownikow w polsce uwaza, jakoby "wziecie sobie
    czegos" nie bylo kradzieza, tylko "obrotnoscia" albo "pozyczeniem".

    coz, to jest najgorsza szkoda, jaka komuna wyrzadzila na umyslach
    przecietnych janow kowalskich: w tym kretynskim ustroju, zeby moc
    przetrwac, kazdy kombinowal. kombinowanie zwykle polegalo na masowym
    wynoszeniu czego sie dalo z panstwowych zakladow pracy.
    panstwowe - wiadomo, niczyje, wiec brac mozna, a kto nie bierze, to
    idiota.

    ba, kradziez zostala oswojona zupelnie, co znalazlo odzwierciedlenie w
    owczesnym jezyku codziennym: nie odpowiadalo sie na pytanie "skad
    masz?" - ukradlem, tylko "zalatwilem".

    zalatwialo sie "spod lady" wszystko: poczawszy od miesa a skonczywszy
    na materialach budowlanych.

    no i teraz mimo tego, ze czasy sie coskolwiek zmienily, mentalnosc
    ludzi nie bardzo - i dalej sobie "biora", bo uwazaja, ze "im sie
    nalezy".

    przy czym najgorszy wykwit jest w postaci: pracuje, placa mi ZA MALO,
    to zeby sobie wyrownac, ukradne to i owo.
    i to jest uwazane za FAIR.

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net