PracaGrupypl.praca.dyskusjecudne: Gdansk/Mlodszy programista (J2EE) › Re: cudne: Gdansk/Mlodszy programista (J2EE)
    From: Michał <m...@s...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: cudne: Gdansk/Mlodszy programista (J2EE)
    Date: Mon, 02 Jan 2006 18:13:16 +0100

    xcom24 wrote:
    > Wlasnie poprzedni komentarz byl raczej malo merytoryczny/nieprezycyjny, co
    > jak uwazam wykazalem. Komentujac cos miejmy o tym pojecie (mowie o
    > konkretnej sytuacji - ogloszeniu), a nie medrkujmy niepotrzebnie...

    No to może bardziej wprost, bo się nie rozumiemy. Zajmuję się
    projektowaniem systemów opartych na J2EE. Przeczytałem to ogłoszenie
    tak, jak czytam co jakiś czas wszystkie - z ciekawości. Nie zrozumiałem,
    jakie rzeczywiście wymagania wobec tego stanowiska ma pracodawca, tzn.
    czym miałby zajmować się pracownik. Co więcej - pomyślałem sobie, że być
    może nawet sam pracodawca niespecjalnie wie, o czym mówi, skoro nie
    potrafi swoich oczekiwań sformułować w precyzyjny i bezbłędny (o
    atrakcyjności nie wspominam) sposób. A praca w firmie, gdzie na
    stanowiskach decyzyjnych obsadzeni są niekompetentni ludzie, na pewno
    nie jest przyjemna. Nie kojarzę słabszego ogłoszenia "z branży",
    poważnie mówię. Czujesz, o co chodzi?

    I oczywiście, możesz odpowiedzieć, że jestem po prostu niewystarczająco
    elastyczny czy tam domyślny. Ale bądź pewien, że nie tylko ja mam
    problemy z bezproblemowym kojarzeniem takich pojęć, jak luźno rzucone
    "Enterprise Application Server" z Sybase EAServer, "technologii XML" z
    którymś z konkretnych jej przejawów w aplikacjach enterprisowych, czy
    "narzedzi RAD (Visual Studio, Borland C++ Builder)" z, jak się okazuje,
    tak naprawdę przede wszystkim PowerBuilderem.

    Znamienna jest ta uwaga "Komentujac cos miejmy o tym pojecie (mowie o
    konkretnej sytuacji - ogloszeniu), a nie medrkujmy niepotrzebnie..." -
    jesteś pewien, że jeśli ogłoszenie jest zrozumiałe dla pracodawcy, to
    automagicznie jest takie także dla potencjalnych kandydatów? I czy
    akurat to kandydatów wina?

    pozdrawiam,
    --
    mgl