PracaGrupypl.praca.dyskusje › Re: cofnięcie umowy wypowiedzenia o prace za porozumieniem stron

  • 1. Data: 2010-05-14 17:44:43
    Temat: Re: cofnięcie umowy wypowiedzenia o prace za porozumieniem stron
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-05-2010 19:03, =radek= pisze:
    > Witam,
    >
    > nie wiem czy trafiłem na dobrą grupę, ale mam nadzieje, że ktos mi
    > poradzi...
    > Czy jest możliwe, a jeśli tak to w jakim terminie i na jakich warunkach,
    > wycofanie umowy rezygnacji z pracy za porozumieniem stron?

    Wymaga to zgody obu stron. Bierze się oba egzemplarze rozwiązania umowy
    o pracę za porozumieniem stron i wrzuca do niszczarki.

    > Dodam, że osoba, która takie wypowiedzenie złożyla, działała niejako pod
    > presją pracodawcy, tzn. grożono jej dziwnymi konsekwencjami, sądem i
    > podobnymi argumentami.

    Czyli jest naiwna.

    > Ewentualnie, czy taka umowa o rozwiązanie, na której nie widnieje nazwa
    > pracodawcy, a jedynie data, dane osobowe osoby wypowiadającej, a nie
    > pracodawcy (imie, nazwisko, adres) oraz wola rezygnacji z pracy (nawet bez
    > wymienienia stanowiska) ma jakąkolwiek moc prawną?

    Ma. W zależności od treści może być traktowane albo jak wypowiedzenie
    albo jak obustronne rozwiązanie umowy o pracę.

    --
    .B:artek.

  • 2. Data: 2010-05-14 18:04:49
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Fri, 14 May 2010 19:44:43 +0200, .B:artek. napisał(a):

    > Wymaga to zgody obu stron. Bierze się oba egzemplarze rozwiązania umowy
    > o pracę za porozumieniem stron i wrzuca do niszczarki.

    O, coś nowego, a jeśli jest tylko jeden egzemplarz i ma go pracodawca. To
    coś zmienia?

    > Czyli jest naiwna.

    Cóż, post factum każdy jest mądry, niestety czasami nerwy wypaczają obraz
    rzeczywistości.

  • 3. Data: 2010-05-17 06:19:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    =radek= pisze:

    > O, coś nowego, a jeśli jest tylko jeden egzemplarz i ma go pracodawca. To
    > coś zmienia?

    Zmienia tyle, że osoba tak działająca jest nierozsądna. W szkole
    podstawowej na zajęciach instruowano mi, że takie dokumenty zawsze
    należy składać w 2 egzemplarzach - oba podpisane, jeden dla Ciebie,
    drugi dla drugiej strony... Kilka razy już mi to tyłek uratowalo w
    dorosłym życiu...

    > Cóż, post factum każdy jest mądry, niestety czasami nerwy wypaczają obraz
    > rzeczywistości.

    Jeśli nerwy puszczają - nic nie podpisuj - poproś o chwilę czasu na
    ochłonięcie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2010-05-17 08:19:57
    Od: =radek= <j...@t...pl>

    Dnia Mon, 17 May 2010 08:19:10 +0200, Tomasz Kaczanowski napisał(a):

> [...]
    > należy składać w 2 egzemplarzach - oba podpisane, jeden dla Ciebie,
    > drugi dla drugiej strony... Kilka razy już mi to tyłek uratowalo w

    Własnie, jednak pewne obycie wiąże się z doświadczeniem, czasami teoria nie
    wystarczy wobec rzeczywistości.

    > Jeśli nerwy puszczają - nic nie podpisuj - poproś o chwilę czasu na
    > ochłonięcie.

    Ja to wiem, Ty wiesz, ale są osoby które po prostu nie maja takiej dużej
    odporności psychicznej, duża wrażliwość, emocje i brak doświadczenia w
    obcowaniu z tak przykrymi wydarzeniami, no można postąpić pochopnie.

    Niestety człowiek uczy się całe życie i nie zawsze nauka jest przyjemna.

  • 5. Data: 2010-05-18 20:06:10
    Od: mihau <m...@g...com>

    On May 17, 10:19 am, Tomasz Kaczanowski
    <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    > W szkole
    > podstawowej na zajęciach instruowano mi, że takie dokumenty zawsze
    > należy składać w 2 egzemplarzach - oba podpisane, jeden dla Ciebie,
    > drugi dla drugiej strony...

    Gdzieś Ty trafił na tak praktyczną podstawówkę? U mnie tygodniami
    wałkowano budowę i zwyczaje życiowe dżdżownicy, a nikt nawet słowem
    nie wspomniał co to (dla przykładu) zeznanie podatkowe.

    --
    mihau

  • 6. Data: 2010-05-19 06:38:15
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    mihau pisze:

    > Gdzieś Ty trafił na tak praktyczną podstawówkę? U mnie tygodniami
    > wałkowano budowę i zwyczaje życiowe dżdżownicy, a nikt nawet słowem
    > nie wspomniał co to (dla przykładu) zeznanie podatkowe.

    Niestety tej podstawówki już nie ma - wtedy gościnnie była przy liceum
    (stary budynek się spalił, a po odbudowie zrobiono w nim przedszkole), a
    po wybudowaniu w końcu z kilkuletnim opóźnieniem nowej szkoły
    (mrówkowca), podstawówkę zlikwidowano - nasz rocznik był ostatnim.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl