PracaGrupypl.praca.dyskusjeco zrobic, zeby bylo lepiej? › Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    From: Kaizen <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co zrobic, zeby bylo lepiej?
    Date: Thu, 11 Nov 2004 03:32:14 +0100

    Pięknego dnia Mon, 8 Nov 2004 14:04:33 +0100, "Immona"
    <n...@z...com.pl> zakodował:

    >Podzielcie sie opiniami i pomyslami na programy, dzialania itd., ktore by
    >byly lepsze i skuteczniejsze niz to, co funkcjonuje obecnie w zwalczaniu
    >bezrobocia wsrod mlodziezy (szczegolnie absolwentow).

    Wiele pomysłów tutaj, to tylko przeciąganie tej przymałej kołderki to
    na jednych, to na innych. Programy aktywacji "młodych", "wsi",
    "biednych regionów", "niepełnosprawnych" itd. to tylko przesunięcie
    bezrobocia z jednego miejsce w inne.
    Jedyna skuteczna metoda zmniejszenia bezrobocia to wzrost gospodarczy
    przewyższający wzrost produktywności maszyn. A to można osiągnąć
    między innymi zmniejszając podatki. Jakoś nasi "władcy" nie rozumieją,
    że 5% z 1 000 000 to więcej, niż 30% z 1 000 :(
    Fakt, że zmniejszenie podatków nie działa błyskawicznie i pierwszy
    okres po zmniejszeniu może być bolesny, ale szybko zmniejszą się
    wydatki związane z bezrobociem, zmniejszy się przestępczość,
    patologie. A chwilę potem wzrosną wpływy do budżetu.

    Bardzo mnie zdziwiło, jak tylu polityków było zaskoczonych, że
    zmniejszenie akcyzy na alkohol spowodowało wzrost wpływów do budżetu z
    tego tytułu. Widziałem, że z ekonomią to większość jest na bakier, ale
    że są aż tak ślepi, głusi i brak im inteligencji to nie podejżewałem.
    Ale jakiś taki zbyt optymistyczny jestem ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded