PracaGrupypl.praca.dyskusje › co zrobić gdy pracodawca nie chce płacić?

  • 1. Data: 2004-02-09 23:09:41
    Temat: co zrobić gdy pracodawca nie chce płacić?
    Od: "Smok" <s...@z...pl>

    Problem mój polega na tym, ze wykonywałem dla pewnej firmy pracę na umowę o
    dzieło.
    Pierwszą umowe miałem na grudzień 2003, rozliczona w terminie, nawet przed
    świętami im się udało :)
    Później podpisałem drugą umowę, od stycznia 2004. Termin wykonania dzieła
    (które de facto było mistyfikacją, bo wykonywałem wciąż tą samą pracę)
    opiewał na kwiecień 2004. Jednak po 3 tygodniach pracy otrzymałem propozycje
    pracy full legalnej, na umowe o pracę, na lepszym stanowisku. Zerwałem więc
    umowę jaką podpisałem wcześniej (tą styczniową). Otrzymałem potwierdzenie
    wykonania dzieła. Aby być fair wobec tej firmy podjąłem się dokończenia
    bieżących spraw. Jednak nie udało mi się wywiązać z obietnicy, właściciele
    firmy najwidoczniej sie na mnie obrazili. Minął koniec miesiąca, a pieniędzy
    nie ma, firma nie odbiera telefonów, nie odpowiada na maile, na gg. Co moge
    zrobić by odzyskać pieniądze które mi się należą? Sąd pracy? Jak to wygląda
    w praktyce?

  • 2. Data: 2004-02-09 23:39:58
    Temat: Re: co zrobić gdy pracodawca nie chce płacić?
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > zrobić by odzyskać pieniądze które mi się należą? Sąd pracy? Jak to wygląda

    Zwykly sad cywilny, jesli juz. Umowy o dzielo nie podpadaja pod sad pracy.

    Jesli masz potwierdzenie odbioru dziela, to mozesz zlozyc wniosek w sadzie,
    wniesc oplate (% od wartosci przedmiotu sporu) i dluuuuuuuuugo poczekac na
    wejscie sprawy na wokande. Potem dluuuuuuugo poczekac na wyrok (nie wiadomo
    jaki). Potem zostaje wyegzekwowanie ew. zasadzonej kwoty. Caly czas musisz
    liczyc na to, ze firma sie nie zlikwiduje. Calosc - wg mojej orientacji
    (Krakow) - 2+ lata. Do tego uwzglednij fakt, ze bedzie szla za Toba opinia
    pracownika "konfliktowego", pozywajacego swoich pracodawcow do sadu. Nie
    zapomnij, ze byc moze bedziesz jeszcze w przyszlosci chcial wspolpracowac z ta
    firma. Dobrze tez pamietac, ze wlasciciel tej firmy, tez moze miec znajomych
    i "rozreklamowac" Cie.

    Reasumujac - jesli nie da sie dogadac, machnij reka na te pieniadze. Chyba, ze
    sa rzeczywiscie wielkie i warte kilkuletnich potyczek i nerwow.

    pozdrawiam,

    glos

  • 3. Data: 2004-02-10 08:21:56
    Od: "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl>

> [...]
    > umowę jaką podpisałem wcześniej (tą styczniową). Otrzymałem potwierdzenie
    > wykonania dzieła. Aby być fair wobec tej firmy podjąłem się dokończenia

    zdecyduj sie jak bylo - zerwales umowe czy ja zakonczyles i dostales
    potwierdzenie odbioru? to dosc zasadnicza roznica ;)

    wojtek

  • 4. Data: 2004-02-10 11:24:38
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Smok" <s...@z...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bieżących spraw. Jednak nie udało mi się wywiązać z obietnicy, właściciele

    Czyli: "jak Kali nie dotrzymać obietnicy, to wszystko OK ale jak Kalemu
    obiecano i nie zapłacono, to już be...". Oczywiście prawo jest po Twojej
    stronie - masz potwierdzenie. Inną kwestią jest zwykła uczciwość.
    yamma

  • 5. Data: 2004-02-10 11:26:34
    Od: "yamma" <y...@w...pl>

  • 6. Data: 2004-02-11 18:18:27
    Od: "Smok" <s...@z...pl>

    Użytkownik "Wojciech Jakóbczyk" <j...@U...TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c0a4as$obr$1@phone.provider.pl...
    > więc
    >
    > zdecyduj sie jak bylo - zerwales umowe czy ja zakonczyles i dostales
    > potwierdzenie odbioru? to dosc zasadnicza roznica ;)

    potwierdzenie odbioru za pierwszą umowę, druga jest nie zakończona.