PracaGrupypl.praca.dyskusjeco wybrać? › Re: co wybrać?
  • Data: 2002-02-28 10:44:28
    Temat: Re: co wybrać?
    Od: "Jola" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Było to już kilka razy przerabiane w grupie.

    Umowa zlecenie rodzi obowiązek całego ZUSu w procentach takich samych jak
    umowa o pracę. Oczywiście jeżeli zleceniobiorca nie jest nigdzie indziej
    zatrudniony i nie jest studentem. (zatrudniony w innym zakładzie i zarabiący
    min. 760,00 płaci tylko ubezpieczenie zdrowotne, student do 26 roku nie
    płaci nic, powyżej 26 roku życia płaci zdrowotne)

    W twoim przypadku : 8,10 PLN x 60 h = 486,00 brutto
    x (9,76% UE. + 6,5 % UR + 2,45% UW = 18,71 % ZUS) = 90,93 zł

    486,00 - 90,93 = 395,07 zł
    x 20 % koszty uzyskania = 79,01 zł
    395,07 - 79,01 = 316,06 podstawa opodatkowania
    x 20 % = 63,21 podatek naliczony
    486,00 x 7,75 % UZ = 37,67

    czyli
    486,00 - brutto