PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    From: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co trzeba umiec zeby znalezc prace (bylo pieprzony kraj..)
    Date: 08 Dec 2002 14:47:34 -0800
    <X...@1...0.0.1> <asgh3n$hdo$31@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <m...@p...ninka.net>
    <asgri3$18m$1@absinth.dialog.net.pl> <asjjim$emj$31@news.onet.pl>
    <asm0s5$k17$1@absinth.dialog.net.pl> <asnoao$n92$11@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <asom92$6t2$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <asorcu$gu5$1@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <asqc8k$bph$9@news.onet.pl>
    <X...@1...0.0.1> <m...@p...ninka.net>
    <assm3m$3fc$1@absinth.dialog.net.pl> <m...@p...ninka.net>
    <asu4sv$peo$1@absinth.dialog.net.pl> <m...@p...ninka.net>
    <asvdr7$tao$1@absinth.dialog.net.pl>

    "GreG" <g...@w...pl> writes:

    > Użytkownik "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> napisał w wiadomości

    > Dlatego pytalem "gdybys". Odpowiedz.

    co by bylo gdyby w lesie zyly ryby.... nienawidze takich pytan.

    ale dobrze, niech ci bedzie.

    przez ten czas przez ktory pracowalam w polsce tylko raz mialam prace
    "na etat", taka, z ktorej szla skladka na zusy i inne takie.
    i to byl bardzo krotki okres.

    potem doszlam do wniosku ze niepotrzebne mi to - wole dostac wiecej
    pieniedzy na reke i sama decydowac jak je zainwestowac/co i co z nimi
    zrobic. nigdy nie wierzylam i nie wierze nadal, ze system emerytalny w
    takiej postaci w jakiej jest w polsce bedzie wydolny przez nastepne
    kilkadziesiat lat, zeby mi wyplacac kase na emeryturze.

    to po prostu nierealne.
    prawdopodobnie polska skonczy podobnie jak rosja - zbankrutuja finanse
    publiczne i panstwo przestanie wyplacac swiadczenia, bo nie bedzie
    mialo na to pieniedzy.

    tak wiec wolalam prace badz na czarno badz tez z minimalna kwota
    wpisana na umowe-etat, od czego odprowadzano minimalna skladke na zus
    - reszte dostawalam do reki.

    o to, z czego bede zyc na starosc martwie sie sama i sklonnam sie
    zalozyc, ze wyjde na tym lepiej niz gdybym grzecznie odprowadzala
    skladki na emeryture i zus w polsce a potem liczyla na to, ze sie z
    tego utrzymam.

    popatrz - juz dzis emeryci na panstwowej emeryturce ledwo wiaza koniec
    z koncem albo musza dorabiac albo ich utrzymuja dzieci. skad to
    przekonanie, ze magicznie w przyszlosci bedzie lepiej - zwlaszcza, ze
    kolejne rzady nie robia NIC aby to zmienic?

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net