PracaGrupypl.praca.dyskusjeco sadzicie o pl.praca.oferowana ? › Re: co sadzicie o pl.praca.oferowana ?
    From: "dbm" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co sadzicie o pl.praca.oferowana ?
    Date: Wed, 17 Jul 2002 09:26:08 +0200

    > A czemuż to nie? Nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem, aby
    > pracodawca chciał na siłę zatrzymać pracownika i nie pozwolił mu się
    > zwolnić (no - może nie wszędzie - księża mają problem).
    > Jeśli możesz, to rozwiń swoją myśl...
    Dawno dawno temu pracowałem w pewnej firmie jako elektromechanik
    przynajmniej teoretycznie (bo w praktyce elektronik, automatyk itd.). Na
    moje sugestie odnośne płacy, warunków zawsze ta sama odpowiedź "Jak się nie
    podoba to możesz się zwolnić". No to się zwolniłem oczywiści porozumienie
    stron niemożliwe, zaległy urlop też przepadł woleli wypłacić ekwiwalent
    pieniężny. Teraz pracuję jako informatyk o przepraszam inspektor ds.
    komputeryzacji i wątpię aby w przypadku mojej prośby zwolnienia z dnia na
    dzień dyrekcja była zadowolona.
    Tyle jest szumu o nowelizację kodeksu pracy żeby pracodawcy mogli zwalniać
    praktycznie bez przyczyny dobrze niech tak będzie ale niech kij ma dwa końce
    tzn. niech pracownik też ma taką możliwość żadne tam okresy wypowiedzenia
    przychodzę, składam podanie, podpisuje jakąś obiegówkę, biorę swoje
    dokumenty i dowidzenia. Ciekawe czy pracodawcą by się to spodobało? Pewnie w
    przypadku pracowników niewykwalifikowanych to żaden problem ale płace
    specjalistów na pewno trochę by wzrosły?

    Marcin