PracaGrupypl.praca.dyskusjeco myślicie o nauczaniu na odległość? › Re: co myślicie o nauczaniu na odległość?
    From: Jacek <j...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: co myślicie o nauczaniu na odległość?
    Date: Fri, 05 Apr 2002 22:03:13 +0200

    Czesc!

    Uwazam, ze wszelaki "distance learning", e-learning, itp. to glupi i chorobliwy
    wymysl naszych czasow. Wydaje nam sie, ze wszystko mozna "usieciowic",
    zwirtualizowac, itp. Tak po prostu nie jest. Dobre nauczanie nie polega
    bynajmniej na podaniu suchych faktow, chocby nie wiem jak atrakcyjne wizualnie i
    technologicznie by byly. Sadze (to moja calkowicie subiektywna opinia), ze
    nauczanie to przede wszystkim spotkanie dwoch osobowosci: nauczajacego i
    nauczanego, z ktorych obydwie maja sobie cos istotnego do przekazania. Nie tylko
    konkretna wiedze, choc jest to oczywiscie bardzo wazne.

    Owszem, sa sytuacje, gdzie trzeba uciec sie do takich srodkow (np. nauczanie
    przez radio w Australii), ale to ostatecznosc; rzecz jedynie wspomagajaca.

    Jacek