PracaGrupypl.praca.dyskusjeŚciemnione cv › Re: ciemnione cv
    From: Piotr M Kuć <k...@n...invalid>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ciemnione cv
    Date: Thu, 13 Jul 2006 16:09:32 +0000 (UTC)

    W artykule <s...@e...elsat.net.pl> Wojciech Bańcer napisal(a):
> [...]

    Mam przeciwne zdanie. Tzw. "C z klasami" jest może w miarę łatwe,
    ale o C++ to bym tego nie powiedział. C++ jest językiem,
    który chciał być z jednej strony niskopoziomowy i czerpać
    wprost z C bliskiego metalowi, a z drugiej strony być wysokopoziomowy.
    I szczerze mówiąc tak srednio mu to wyszło, jest zdecydowanie
    przekomplikowany. Ostatnio przeglądałem archaiczną już książkę
    o Simuli 67 i zaczynam się przychylać do zdania Adama Karpierza,
    że C++ to tylko nieudolnie zerżnięta Simula. Niestety Stroustrup
    na PC 4.77MHz nie miał Simuli, więc zaczął rzeźbić te "C z klasami",
    napisał książkę i jakoś to poszło. Latka leciały, język rozbudowywano,
    sztukowano i łatano, a nawet powstał komitet standaryzacyjny,
    który w 98r spłodził standard. A potem była długa męka żeby
    kompilatory zaczęły być z tym standardem zgodne.
    Reasumując C++ się rozpowszechnił i zajął w miarę stabilną pozycję
    na rynku, ale zdecydowanie nie można o nim powiedzieć iż jest
    "prosty, łatwy i przyjemny", a już na pewno nie przejdzie mi
    przez gardło że został zaprojektowany.

    Tak na marginesie, na pl.comp.lang.c ostatnio ukuli termin dla
    programistów "C z klasami" - legacy people :)

    > Wyżej napisałem że panuje takie przeświadczenie [1], nie że taka jest
    > rzeczywistość. :) A prosty, łatwy i przyjemny to python jest. ;)

    Pi * drzwi, ale fakt jest dość przyjemny.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kuć