PracaGrupypl.praca.dyskusjechorobowe a prawo pracownicze › Re: chorobowe a prawo pracownicze
  • Data: 2006-10-06 05:51:25
    Temat: Re: chorobowe a prawo pracownicze
    Od: "grom@x" <gromax@_usun_to_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    sprawe potraktowalbym jako niezbyt wysublimowany zarcik.
    pracodawca b. dobrze wie, ze nie ma racji. Ale to tez wasz wybór (a
    wlasciwie twojego meza) co w tej sytuacji ma robic.
    Moze wojna z pracodawca? moze przekonywanie o slusznych prawach pracownika?
    nie wiem, nie znam dokladnie waszej sprawy, nie wiem jakimi ludzmi sa czy to
    twoj maz, czy to pracodawca.

    Z prawnego punktu widzenia, pracownik jak jest chory to bierze chorobowe,
    pracodawca mu w tym czasie placi 80% wynagrodzenia, jezeli zas pracownik
    jest chory dluzej niz miesiac (albo 30 dni kalendarzowych, nie wiem jak to
    dokladnie stoi w przepisach) to po uplywie tego miesiaca 80% placi ZUS.
    Jezeli pracodawca nie chcialby placic chorobowego po otrzymaniu zwolnienia,
    to jest wygrana sprawa w sadzie

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myslowy
    *G*R*O*M*A*X*