PracaGrupypl.praca.dyskusjechałpnictwo czy oszustwo? › Re: chałpnictwo czy oszustwo?
    From: "Immona" <c...@W...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: chałpnictwo czy oszustwo?
    Date: Tue, 30 Nov 2004 16:09:19 +0100

    Użytkownik "marek" <m...@b...com> napisał w wiadomości
    news:41ac86db$0$43595$ed2e19e4@ptn-nntp-reader04.plu
    s.net...
    > "Immona" <c...@W...com.pl> wrote in message

    > zastanawiam
    >
    > niestety mam wrazenie, ze "kultura" biznesu jest wszedzie taka sama, tyle
    ze
    > gdzie indziej "oszustwo" jest zgrabniejsze.
    > Przede wszystkim nie ma granicy miedzy uczciwym i nieuczciwym "biznesem".
    > Zawsze (?) polega to na tym, ze kupujesz cos taniej, a sprzedajesz drozej,
    > czesto wmawiajac klientowi, ze taniej sie nie da i jest to nalepszy
    produkt
    > pod sloncem, a Ty jestes jedyna kompetentna osoba, chocbys nie mial
> [...]

    Jesli kupujesz taniej, a sprzedajesz drozej, to nie jest to oszustwo, tylko
    pobierasz wynagrodzenie za swoj czas, organizacje dostawy, udostepnienie
    powierzchni sklepu lub innej wygodnej formy zakupu, wziecie na siebie ryzyka
    itd. Macro sprzedaje taniej niz moj sklepik osiedlowy, ale sporo kupuje w
    sklepiku, ktory czesc towarow sprowadza z Macro i na miejscu sprzedaje
    drozej niz tam kupil :) bo za daleko jest codziennie tam jezdzic. Place im
    te marze za to, ze mi to dowiezli pod nos i nie czuje sie "naciagana".

    Nie uwzgledniasz tez w ogole produkcji - wytwarzania towarow i uslug. Jesli
    kupujesz surowce, robisz z nich cos nowego, to pobierasz uprawniona oplate
    za technologie, prace wlozona w przetworzenie itd.

    Wygladasz na kogos z tych, ktorzy uwazaja same pieniadze za nieetyczne z
    natury :D

    I.

    PS. Da sie byc w biznesie i byc w porzadku. Warunkiem jest dobry kapital
    startowy - zeby starczylo na ten czas, kiedy sie jeszcze nie zarabia i zeby
    nie trzeba bylo "oszczedzac" na terminowym placeniu itd. Wiekszosc ludzi
    uwaza, ze "walka o przezycie" usprawiedliwia wszystko, a to nieprawda nawet
    w przypadku walki o zycie w sensie doslownym - zas walka o utrzymanie nie
    jest jeszcze walka o zycie.
    Co do innych krajow - oczywiscie, ze nie ma w nich krysztalowej czystosci
    biznesu, ale jest jedna powazna roznica - poglady takie jak Twoje i
    cytowanego przez mnie wczesniej w tym watku pana sa tam kompromitujace dla
    kogos, kto je wyrazi, a nie powszechnie akceptowane.