PracaGrupypl.praca.dyskusjecertyfikaty it - rhct... › Re: certyfikaty it - rhct...
    From: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: certyfikaty it - rhct...
    Date: Mon, 13 Sep 2004 14:31:53 +0200

    noname wrote:

    > Witam!
    > Chcialbym zaczac prace w jakiejs firmie jako... hmm no wlasnie nie wiem
    > jako kto :P w kazdym razie aby po szczebelkach drabiny dotrzec do
    > administatora :-)

    Administrator jakotaki to jest dol drabiny a nie gora.
    To jest pare szczebelkow po helpdesku ;)
    Gora tej sciezki kariery to moze byc administrator powaznych technologii
    (nie znam sie, przychodzi mi na mysl AS/400, Tivoli) w powaznych firmach.
    Dalej masz juz stanowiska oparte czesciowo na zarzadzaniu a nie czysta
    informatyke.

    > Obecnie nie mam doswiadczenia w administracji w zadnej firmie tylko moja
    > domowa siec w ktorej jest kilka uslug (poczta, ftp, www). Serwerek
    > zabezpieczylem - przynajmniej narazie nie bylo wlamania, choc info na
    > logach jest bardzo duzo. OK wiec najogolniej moznaby powiedziec iz
    > posiadac "wlasne doswiadczenie" na dniach przymierzam sie do certyfikatu
    > rhct gdyz sadze iz rhce moge oblac wiec nie podchodze do niego jeszcze.

    Certyfikaty sa fajne, aczkolwiek nie przecenialbym ich.
    Nie spotkalem sie z firma poszukujaca certyfikowanego specjalisty od
    Redhata. Taki certyfikat moze byc ewentualnie dodatkowym atutem
    czlowieka bardziej uniwersalnego - co to pare roznych unixow
    skonfiguruje, i wirusy z windowsowej sieci w firmie przepedzi i siec
    zaprojektuje i nie bedzie sie brzydzil czasem kable gdzies przelaczyc
    czy pani Stasi pokazac jak sie zalogowac.
    Tzn tego typu ludzie - uniwersalni, choc niezli w czymstam (niech bedzie
    to i RH) maja IMHO najwieksze szanse na znalezienie pracy.
    Majac juz jakas prace zgodna ogolnie z zainteresowaniami mozna myslec o
    dalszym rozwoju i jego kierunkowaniu.

    > Powiedzcie mi w jaki sposob szukac i generalnie jakiego stanowiska aby
    > bylo rozwojowe i pozwolilo dotrzec do admina - najlepiej duzej sieci
    > opartej na rozwiazaniach open source.

    Nie znam duzych sieci opartych na rozwiazaniach opensource chociaz znam
    duze sieci z mieszanymi technologiami w tym rzeczami linuchowymi/okolice.
    Szuka sie tak jak na kazde inne stanowisko - czyta sie wszystkie oferty
    pracy jakie sie dorwie w internecie i ew. gazetach w poszukiwaniu czegos
    z sensem.
    Ogolnie w Polsce jest slabo z praca dla administratorow wspolczesnie, co
    nie znaczy jednak, ze wogole jej nie ma.

    Albi