PracaGrupypl.praca.dyskusjebezrobocie??!! › Re: bezrobocie??!!
    From: "Kania" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: bezrobocie??!!
    Date: Tue, 4 Nov 2003 13:21:03 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@62.233.230.66

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bo43mr$gaq$4@news.onet.pl...
    > umie
    >
    > Aby dokonać oceny trzeba mieć dane. Posiłkowanie się rankingiem uczelni
    > opublikowanym we "Wprost" raczej nie jest dobrym rozwiązaniem.

    Wiesz co podobno jest atutem ludzi po studiach? Umiejetnosc obserwacji i
    wyciagania wnioskow. Wystarczy podzwonic i popytac sie, kto kogo zatrudnia.
    Na studiach robilam takie badania.

    > Dobrze przygotowany. Po kierunku na którym był choć trochę "gnębiony"
    przez
    > kadrę.

    Nie, taki ktory poszedl na studia uczyc sie a nie robic papierek.

    > Co nie zmienia faktu, że jako pracownicy musieli przejść jakieś
    > przeszkolenie lub wprowadzenie. Choćby minimalne i uzależnione od rodzaju
    > pracy jaką wykonuje.

    W firmie, w ktorej obecnie pracuje, szkolenie polega na programowaniu. Jak
    masz pytania, to pytasz. Koniec kropka.

    > Kiedy zaczynałem studia w 1989 roku, informatykę w całym
    > kraju kończyło rocznie ok 3-4 tys osób. Dane prawdopodobnie za bardzo
    > zaokrąglone w górę. W tej chwili, każdego roku, informatykę, pokrewne i
    > zbliżone kierunki kończy ok 24 tys. osób. Przyrost co najmniej
    > sześciokrotny. Z oczywistych względów (brak kadry, miejsca, pieniedzy)
    ludzi
    > tych nie przejeły uczelnie państwowe lecz uczelnie prywatne. A kadry nam
    nie
    > przybyło. To, że Ty masz szczęście studiować na normalnie prowadzonej
    > uczelni nie oznacza, że inni też tak trafili.Poza tym musisz uwzględnić
    > fakt, że wydział wydziałowi nie równy. Są bardzo dobre (jak np UW) ale
    > również są bardzo kiepskie.A problem niskich zarobków na uczelniach nie
    jest
    > moim wymysłem.

    Wiesz, na kazdej uczelni zarabia sie niewiele (a przynajmniej Ci na nizszych
    stanowiskach zarabiaja niewiele) ale tutaj trzeba miec pomysl. Jesli
    zaproponujesz cos uczelni, na czym ona nie straci, a moze zyskac, to na
    pewno nie odmowi. Ale do tego to trzeba troche wiecej inwencji, niz uczenie
    sie od wskazanej strony do wskazanej.

    Kania