PracaGrupypl.praca.dyskusjea teraz optymistycznie na temat pracy w POLSCE › Re: a teraz optymistycznie na temat pracy w POLSCE
  • Data: 2005-03-08 19:42:29
    Temat: Re: a teraz optymistycznie na temat pracy w POLSCE
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "stchupack" <s...@K...vp.pl> napisał w wiadomości
    news:d0ks81$nkp$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Jan Kowalski" <J...@n...znasz.go> napisał w wiadomości
    >
    > Proponuje żeby jeszcze osoby z listy najbogatszych Polaków pochwaliły się,
    > że w tym kraju można zarabiać taaakie pieniądze.
    > Może itman poda jaką dokładnie ścieżkę kariery przeszedł, po jakiej szkole
    > i z jakim doświadczeniem dostał tą wspaniałą pracę.

    Nie wiadomo, czy it man nas czyta, czy tez zajrzy tu znow za dopiero kilka
    dni albo wcale. Ale moge podac kilka innych porownywalnych przykladow ze
    sciezka kariery zawodowej. it man napisal:

    "Stawka podstawowa duzo powyzej sredniej
    krajowej + mieszkanie w centrum oplacone z mediami + opieka medyczna +
    premia
    od czasu do czasu do czasu. --- 1,5 roku po zakonczeniu studiow."

    Nie wiem, ile to jest ta "stawka duzo powyzej sredniej krajowej", ale wezmy
    3 srednie krajowe - wszystkie opisywane przeze mnie osoby przekraczaja taki
    dochod.
    1. Studia: inzynieria oprogramowania na Polibudzie. I, II rok - darmowe
    praktyki w firmach, III-V rok - platne zlecenia i praca w firmach przez cale
    wakacje, pierwsza z placacych firm znaleziona dzieki poleceniu przez
    pracownika naukowego majacego zajecia z tym gosciem i bedacego pod wrazeniem
    jego wynikow (zadnych koneksji rodzinnych nie bylo :) ), przez caly czas
    aktywne samoksztalcenie i uczestnictwo w listach/grupach dyskusyjnych
    poswieconych wybranym jezykom programowania, po studiach - koncern z branzy
    IT, po niedlugim czasie wzrost zarobkow do podanego poziomu.
    2. Studia: ekonomia. W trakcie studiow aktywne zainteresowanie wszelkimi
    konkursami i okazjami z branzy(rachunkowosc, audyt), intensywna nauka
    jezykow obcych, na IV roku dostanie sie na praktyki do firmy z
    konsultingowej "wielkiej czworki", praca u nich przez wakacje i spora czesc
    V roku, w koncu propozycja pracy w mniejszej firmie zalozonej przez ludzi,
    ktorzy z tego koncernu odeszli na swoje i ktorzy zauwazyli te osobe wtedy,
    gdy ona i oni byli jeszcze w firmie. Poniewaz mieli juz klientow i to dobrze
    placacych, na wstepie byli w stanie zaoferowac zarobki jw.
    3. Studia: brak. Ukonczone technikum. Po skonczeniu szkoly zatrudnienie sie
    jako przedstawiciel handlowy do sprzedazy reklam w grupie czasopism
    zwiazanych tematyka z kierunkiem technikum - w duzej mierze z powodu braku
    "lepszych" propozycji. Sukcesy w sprzedazy, dosc szybkie osiagniecie
    zarobkow jw. dzieki prowizjom (podstawa - najnizsza krajowa).
    4. Studia: brak. Po ogolniaku w malym miasteczku platne studium kosmetyczne,
    praca z poczatku w osiedlowym salonie z niska placa. Ze wzgledu na talent i
    zamilowanie do wizazu oraz darmowe dobre doradztwo swiadczone przy okazji
    uslugi, po ktora klientka przyszla po pewnym czasie kolejki klientek, ktore
    dowiedzialy sie o niej poczta pantoflowa. Zlecenia na wykonanie makijazu,
    opracowanie wizerunku (dobor garderoby, stylu makijazu itd.) u klientki w
    domu, bez dzielenia sie pieniedzmi z wlascicielem salonu. Z zarobionych
    pieniedzy drugi, specjalistyczny i profesjonalny kurs, wlasna DG, dalsze
    swiadczenie tych uslug juz na swoim.

    Wszystkie te osoby znam. Zyciorysow zawodowych moglabym opisac jeszcze
    kilkanascie, ale po co? Beda sie powtarzaly podobne schematy: pracowitosc,
    zaangazowanie, talent, pasja, uwazne lapanie okazji, nie marnowanie czasu,
    duza zdolnosc do danie czegos z siebie na poczatku za darmo z samej pasji
    lub w ramach inwestycji/nauki.

    > Odpisywałem Immonie, i do niej były kierowane te słowa o adresie e-mail,
    > wiem skąd się tu nagle pojawiłeś Janie Kowalski.

    Nie wiem, czy umknelo Ci slowo "nie", czy zawarta w tym jest jakas sugestia,
    ale urok grup dyskusyjnych polega m.in. na tym, ze w dowolnej chwili do
    watku moze dolaczyc sie dowolna osoba, ktora uwaza, ze ma cos do powiedzenia
    w odpowiedzi na post, choby skierowany byl do kogo innego.

    I.