PracaGrupypl.praca.dyskusjea dzisiaj w moim miasteczku... › Re: a dzisiaj w moim miasteczku...
    From: "Rafal" <?@?.?>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: a dzisiaj w moim miasteczku...
    Date: Fri, 5 Jul 2002 11:26:02 +0200

    > Moze moj post nie przejdzie za cenzure ale mam to gdzies.
    > Wiekszych bzdur w zyciu nie slyszalem

    Czym się gorączkujesz? Przecież nikt nikogo do pracy nie zmusza. Wiem -
    powiesz, że sytuacja w gospodarce jest tak kiepska, że ekonomia ich do tego
    zmusza.
    Ale jeżeli taką mamy ekonomię, to właśnie dlatego, że próbuje się ustatwowo
    regulować co tylko się da zamiast dać ludziom wolną rękę i swobodę wyboru.
    Czyli swobodę wyboru gdzie kupują (hipermarkety, czy małe sklepy), swobodę
    wyboru gdzie pracować, czy swobodę wyboru kogo i za ile zatrudnić. A przez
    takie gadanie "zakazać zatrudniania w takich warunkach" - ograniczasz
    swobodę wyboru w jednej gałęzi gospodarki, co się odbija ograniczeniem
    swobody w innych gałęziach.

    Innymi słowy - jeżeli ograniczymy swobodę pracodawcom - to musi się
    przełożyć w konsekwencji na ograniczenie swobody pracownikom.
    Jeżeli pracodawca nie może zatrudniać ludzi za tyle ile chce i na warunkach
    jakich chce, to w konsekwencji rozregulowania gospodarki pracownicy też
    takiej sowbody nie będą mieli.

    A jeżeli chodzi o fatalne warunki pracy w hipermarketach - to chyba lepiej
    mieć możliwość pracowania choćby w fatalnych warunkach, niż nie mieć takiej
    możliwości wogóle.

    Rafał