PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie sie. › Re: Zwolnienie sie.
    From: "winetu" <P...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie sie.
    Date: Tue, 29 Jan 2002 13:08:05 +0100

    Użytkownik "Mariusz" <e...@n...e.pl> napisał w wiadomości
    news:a35un1$434$2@news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Jak najmniej konfliktowo zwolnic sie z pracy (robie to pierwszy raz) tzn.
    > czy musze jakies pismo
    > wystosowac i ewentualnie jak ono ma brzmiec (podstawy prawne?). Pracuje w
    > firmie jako handlowiec 2 lata, jestem zatrudniony na czas nieokreslony.
    > Ciekawi mnie takze co sie stanie z moim urlopem ktory mial byc
    wykorzystany
    > w tym roku mam 20 dni. Za 2001 mam wszystko wykorzystane.

    Piszesz pismo, że wypowiadasz umowe o pracę zawarta w dniu ...... Z
    zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia (BO TYLE CIĘ OBOWIĄZUJE). Z
    powodów..... (dobrze jest coś podać ogólnikowo).
    Datę wypowiedzenia liczy się od końca miesiąca, czyli w praktyce jak chcesz
    zacząć od 1.03 to zostało Ci jeszcze 3 dni bo później to masz miesiąc w
    plecy.
    Ważne jest abyś na wypowiedzeniu miał na swoim egzemplarzu "Wpłynęło
    dnia...." i podpis (pieczątka) kadr ew. szefa.
    Jest jeszcze coś takiego jak odejście za porozumieniem stron i tu moga
    podpisać każdy termin, ale wątpie czy zechcą (no chyba, że tak dobrze żyjesz
    z przełożonymi).
    Urlop muszą Ci dać proporcjonalnie albo za niego zapłacić. Przysługują Ci
    jeszcze wg Kodeksu Pracy 2 dni na poszukiwanie pracy, ale ja chcąc sie
    ładnie pożegnać sobie to odpuszczałem (ale z perspektywy czasu patrząc to
    jest to chyba szczegół, o którym później nikt nie pamięta).
    Powodzenia.