PracaGrupypl.praca.dyskusjeZwolnienie sie. › Re: Zwolnienie sie.
    From: "Kaizen" <x...@c...sz>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zwolnienie sie.
    Date: Tue, 29 Jan 2002 13:07:25 +0100
    Sender: k...@p...onet.pl@ifs001.ifs.com.pl

    Użytkownik "Mariusz" <e...@n...e.pl> napisał w wiadomości
    news:a35un1$434$2@news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Jak najmniej konfliktowo zwolnic sie z pracy (robie to pierwszy raz)
    tzn.
    > czy musze jakies pismo
    > wystosowac i ewentualnie jak ono ma brzmiec (podstawy prawne?). Pracuje
    > firmie jako handlowiec 2 lata, jestem zatrudniony na czas nieokreslony.
    > Ciekawi mnie takze co sie stanie z moim urlopem ktory mial byc
    wykorzystany
    > w tym roku mam 20 dni. Za 2001 mam wszystko wykorzystane.

    Proponuję iść do szefa z dwoma pismami (każde w 2 egzemplarzach ;).
    1. Porozumienie stron. Strony zgodnie oświadczają, iż stosunek pracy
    wynikający z umowy o pracę pomiędzy, z dnia ulega rozwiązaniu z dniem (i
    tu data, która Ci najbardziej pasuje).
    2. Wypowiedzenie umowy o pracę. Wypowiadam umowę o pracę, zawartą dnia,
    pomiędzy z zachowaniem okresu wypowiedzenia. Stosunek pracy wygasa z
    dniem (tu ostatni dzień miesiąca następującego po miesiącu w którym
    składasz wypowiedzenie).

    IMO v1 lepiej wygląda w papierach, ostatni dzień pracy do ustalenia i
    przedstaw ją jako pierwszą. Jak szef się nie zgodzi (ma do tego absolutne
    prawo) to dajesz mu do podpisania v2 (na Twoim egzemplarzu ma wpisać
    "wpłynęło dnia" i się podpisać). V2 wygląda gorzej w papierach i data
    rozwiązania ustalona przez KP, ale dostajesz 2 dni zwolnienia na
    poszukiwanie pracy.

    Co do urlopu, to przysługuje proporcjonalnie, niepełne miesiące zaokrągla
    się w górę, niepełne dni tak samo. Czyli pewnie będzie 2/12 z 20 (albo
    26) - nie trudno będzie Ci policzyć ;)
    Jeżeli tak wyliczonego urlopu nie odbierzesz w naturze, to pracodawca ma
    wypłacić Ci ekwiwalent (urlop standardowo _nie_ przechodzi na następnego
    pracodawcę).

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz