PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie dyscyplinarne (?) - co potem

  • 11. Data: 2005-08-20 10:33:45
    Temat: Re: Zwolnienie dyscyplinarne (?) - co potem
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:de6u9j$c7k$2@news.onet.pl Zbyszek Tuźnik
    <d...@b...pl> pisze:

    > Dlatego, że wypowiedzenie jest oświadczeniem woli, a staje się ono
    > (oświadczenie) skuteczne dopiero w momencie, gdy druga strona miała się
    > szanse z nim zapoznać. Czyli w tym przypadku nie jest to czas, w którym
    > oddałeś list w okienku na poczcie, a ta, w której przesyłka została
    > doręczona lub - jeśli nie została z przyczyn leżących po stronie
    > odbiorcy - mogła zostać dostarczona.
    Hmm, logiczne, ale rodzić może dziwne sytuacje.
    Czy to pewne?
    Bo jeśli tak, to hipotetycznie może się zdarzyć sytuacja, że np. pracownik w
    ogóle nie będzie mógł skutecznie złożyc wypowiedzenia.

    Jotte

  • 12. Data: 2005-08-20 10:55:43
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Hmm, logiczne, ale rodzić może dziwne sytuacje.
    > Czy to pewne?

    Tak, tzn. o ile cokolwiek jest pewne na tym najlepszym ze światów.

    > Bo jeśli tak, to hipotetycznie może się zdarzyć sytuacja, że np. pracownik w
    > ogóle nie będzie mógł skutecznie złożyc wypowiedzenia.

    Zamieniam się w słuch, albo we wzrok jeśli wolisz. :)

    Zbyszek

  • 13. Data: 2005-08-20 11:18:29
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:de727c$jd4$1@news.onet.pl Zbyszek Tuźnik
    <d...@b...pl> pisze:

    > Zamieniam się w słuch, albo we wzrok jeśli wolisz. :)
    Sytuacja rzeczywista:
    Pracownik jest zatrudniony w małej firmie pt. sklep z art. metalowymi
    umieszczonym w prywatnym domu wolnostojącym, którym się jednocześnie
    opiekuje i który jest siedzibą firmy. Jest jedynym pracownikiem (robi
    wszystko), a właściciel przebywa za granicą od ponad roku, bez stałego
    adresu. To komu i jak on miałby złożyc wypowiedzenie? I od kiedy biegłby
    jego okres?
    Zaznaczam, że wiem tylko tyle ile napisałem, szczegółów nie znam.

    Jotte

  • 14. Data: 2005-08-20 11:47:39
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Sytuacja rzeczywista:
    (...)
    Na adres jaki jest w umowie o pracę lub ten - powinien być ten sam -
    który figuruje jako siedziba firmy we wpisie do ewidencji podmiotów
    gospodarczych - do wglądu, dla każdego, w stosownej delegaturze/wydziale
    UM/Gm.
    Albo ktoś odbierze i podpisze, albo będzie figurowało jako przesyłka
    awizowana/nieodebrana/wróci do nadawcy (formalnościom i tak stało się
    zadość) - w tym przypadku data pierwszego awizo.

    Zbyszek

  • 15. Data: 2005-08-20 11:56:30
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:de758q$pn1$1@news.onet.pl Zbyszek Tuźnik
    <d...@b...pl> pisze:

    > Albo ktoś odbierze i podpisze, albo będzie figurowało jako przesyłka
    > awizowana/nieodebrana/wróci do nadawcy (formalnościom i tak stało się
    > zadość) - w tym przypadku data pierwszego awizo.
    Czyli w tym wypadku jednak coś na kształt stempla pocztowego...
    On się wprawdzie raczej nie ma zamiaru zwalniać, bo chyba nieźle na tym
    wychodzi, niemniej dzięki za odpowiedź. ;)

    Jotte

  • 16. Data: 2005-08-20 12:03:02
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Jotte napisał(a):

    > Czyli w tym wypadku jednak coś na kształt stempla pocztowego...

    Aha, przy czym samego stempla, ani roli PP, nie negowałem, tylko
    chodziło mi o to, że nie jest to ten z datą *nadania*.

    Zbyszek

  • 17. Data: 2005-08-20 17:02:15
    Od: cartman <""cartman\"@@@neostrada.pl">

    Olek napisał(a):

    > Czy mozna tak po prostu zwolnic dyscyplinarnie? Slyszalem, ze w przypadku
    > odwolania do Sadu Pracy pracodawcy nie maja zbyt wielkich szans - nie
    > wiem, na ile jest to prawda, bo do tej pory to ja dziekowalem pracodawcom...
    > O.

    moj starszy kiedys zwolnil pracownika dyscyplinarnie. pierwsze co bylo,
    jak wszedl na sale sadowa to sedzia wydarl sie na niego "dlaczego go pan
    zwolnil?"

    pozniej musial udowodnic, ze mial mocne powody zwolnienia. m.in.
    rozbicie samochodu i alkohol w pracy

  • 18. Data: 2005-08-22 06:48:58
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    Ze zwolnieniem dyscyplinarnym nie jest tak prosto. pracodawca musi miec
    konkretne dowody na to ze popelniles tzw "ciezkie naruszenie podstwowych
    obowiazkow pracownika",tj: nieusprawiedliwone bumelki, alkohol, odmowa
    wykonania polecenia sluzbowego zwiazanego z wykonywana praca lub zajmowanym
    stanowiskiem itp.
    Inne historie typu naruszenie obowiazujacego regulaminu kwalifikuja sie do
    nalozenia kary porzadkowej (o ile pracodawca nie odstapil od nich w
    regulaminie), a jesli chodzi o kary porzadkowe - jest bardzo szczegolowa
    procedura wymierzania tych kar opisana w KP. Istotne sa etapy i terminy-
    jezeli cos nie zpstalo dochowane, kara jest nieksuteczna.
    Takze glowa do gory, nie jest tak zle.
    pozdro
    --
    Jackare
    Bytom

  • 19. Data: 2005-08-22 09:52:54
    Temat: Re: Zwolnienie dyscyplinarne [OT]
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:debspa$jn6$1@atlantis.news.tpi.pl Jackare
    <j...@i...pl> pisze:

    > odmowa
    > wykonania polecenia sluzbowego zwiazanego z wykonywana praca lub
    > zajmowanym stanowiskiem itp.
    O ile wiem możliwość wydania skutecznie "polecenia służbowego" wymaga
    istnienia "zależności służbowej" związanej najczęściej ze stosunkiem pracy.
    Chciałbym spytać o 3 rzeczy:
    1.Gdzie można znaleźć jakie są podstawowe obowiązki pracownika (przy okazji
    pracodawcy też).
    2.Gdzie można znaleźć wykładnię (definicję) pojęcia "polecenie służbowe"?
    3.Jakie zasady regulują prawo pracownika do zażądania wydania polecenia
    służbowego na piśmie?

    Jotte

  • 20. Data: 2005-08-22 10:48:06
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Chciałbym spytać o 3 rzeczy:
    > 1.Gdzie można znaleźć jakie są podstawowe obowiązki pracownika (przy okazji
    KP + regulamin pracy...

    > 2.Gdzie można znaleźć wykładnię (definicję) pojęcia "polecenie służbowe"?

    > 3.Jakie zasady regulują prawo pracownika do zażądania wydania polecenia
    > służbowego na piśmie?

    na 2 pozostale nie ma wprost odpowiedzi w KP... jednakze jest to kazde
    polecenie wydane przez przelozonego (z Twojej firmy..) niesprzeczne z
    obowiazujacym prawem, a zwiazana z wykonywana praca lub stanowiskiem...
    Polecenie służbowe powinno być skierowane do konkretnie oznaczonego
    pracownika, bo tylko wtedy można mu przypisać odpowiedzialność za
    wykonanie powierzonego zadania
    Jak pracodawca bedzie chcial to pozniej wykorzystac, to i tak wyda go na
    pismie.. :) - bo latwiej bedzie mu to udowodnic..

    Pozdrawiam...