PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie L4 i operacja

  • 51. Data: 2005-08-09 14:37:50
    Temat: Re: Zwolnienie L4 i operacja
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ddacnv$ldb$1@inews.gazeta.pl Marek HAGA
    <m...@v...pl> pisze:

    > Przechodząc przez jezdnię na zielonym świetle oczywiście
    > dasz się rozjechać pijanemu piratowi zamiast poczekać?
    > Przecież to Ty jesteś w zgodzie z prawem.

    Wydaje mi się, że albo nie do końca rozumiesz o czym napisałem albo nie
    przemyślałeś tego porównania.
    Ale pozostańmy przy nim na moment. Kiedy już czujnie przeczekasz w bramie
    szarżę pijanego pirata i przejdziesz sobie na drugą stronę na czerwonym to
    zadowolony zapomnisz o wszystkim, czy też może wpadnie Ci do głowy, że na
    jego drodze jest jeszcze wiele przejść? I być może on nie jest jedynym
    pijanym piratem?

    Jotte

  • 52. Data: 2005-08-09 19:19:43
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    > sytuacjach. Oczywiście nie uzurpuję sobie prawa do jedynej racji. Ale na
    > dłuższą metę bezcelowa wydaje mi się dyskusja z adwersarzami dla których
    > podstawą zachowań jest strach przed utratą pracy.

    Jestes troche malo konsekwentny, bo wypowiadales sie na grupie, ze dla
    pracownika utrata pracy jest znacznie wiekszym problemem niz utrata
    pracownika dla pracodawcy - w zwiazku z wypowiedzeniami itd. Jesli wiec
    przyznajesz, ze dla pracownika jest to bardzo duzy problem, to czemu
    negujesz postawe ludzi, ktorzy sa motywowani uniknieciem tego problemu i
    udajesz (?) niezrozumienie dla tej postawy?

    I.

  • 53. Data: 2005-08-09 19:50:25
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ddavjv$f5l$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <c...@w...zpds.com.pl> pisze:

> [...]
    > negujesz postawe ludzi, ktorzy sa motywowani uniknieciem tego problemu i
    > udajesz (?) niezrozumienie dla tej postawy?
    Jeśli już z jakichś powodów usiłujesz manipulować wypowiedziami, to przyłóż
    się i rób to choć trochę zręczniej. Zobacz jak Ci to kiepsko wyszło:
    - nie neguję wymienionej postawy, lecz powątpiewam w celowość dyskusji na
    omawianej płaszczyźnie z osobami takową postawę (chwilowo?) reprezentującymi
    - zresztą - co to w ogóle znaczy "negować postawę"? Że jej nie ma? Że jest
    niesłuszna?
    - skąd nonsensowny wniosek o rzekomym niezrozumieniu ludzi, których zawsze
    bronię?
    - to, że ich postawę nieraz negatywnie oceniam, nie znaczy, że ich nie
    rozumiem, potępiam itd.
    Słowem - jeśli chcesz polemizować to postaraj się bardziej, bo na razie to
    cienizna.

    Jotte

  • 54. Data: 2005-08-09 20:26:28
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    >W wiadomości news:ddavjv$f5l$1@atlantis.news.tpi.pl Immona

    > Jeśli już z jakichś powodów usiłujesz manipulować wypowiedziami, to
    > przyłóż

    Nie probuje. Moze zle pamietam Twoj post lub zle go zrozumialam, ale w takim
    przypadku wystarczyloby to spokojnie napisac.

    > - zresztą - co to w ogóle znaczy "negować postawę"? Że jej nie ma? Że jest
    > niesłuszna?

    Ze sie nie chce rozmawiac z ludzmi o danej postawie tylko z powodu ich
    postawy, a nie sposobu jej wyrazania.

    > - skąd nonsensowny wniosek o rzekomym niezrozumieniu ludzi, których zawsze
    > bronię?

    Sytuacja jesli dobrze pamietam byla taka, ze facet bal sie isc bez
    zapowiedzi na dluzsze a przewidywalne zwolnienie lekarskie. Ty zaczales
    zachecac do sztywnego stosowania KP. No i ok: facet ma prawo isc na to
    znienacka, pracodawca, jesli sie wkurzy, moze probowac go potem zwolnic, on
    moze w dalszym ciagu korzystac ze swoich praw na rozne sposoby sie przed tym
    zwolnieniem broniac itd. Tyle ze to prowadzi do wojenki, a wiele osob nie
    chce stresu i szarpaniny zwiazanych ze zla atmosfera w pracy, sądami itd. I
    mi sie wydaje, ze w swoim gloszeniu KP wlasnie tego nie rozumiesz - ze dla
    wielu osob strata poniesiona z nie podjecia walki o swoje prawa w danym
    przypadku jest mniejsza niz strata z podjecia tej walki i nawet wygrania
    jej. Jesli ktos nie pyta o przepis, tylko o to, jak wybrnac z sytuacji bez
    powodowania zlej atmosfery, konfliktu, swojej zlej opinii to wymachiwanie KP
    wyglada na wszystko inne poza szczera proba pomocy.

    I.

  • 55. Data: 2005-08-09 21:30:09
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ddb3h4$5pl$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <c...@w...zpds.com.pl> pisze:

    > Nie probuje. Moze zle pamietam Twoj post lub zle go zrozumialam, ale w
    > takim przypadku wystarczyloby to spokojnie napisac.
    No toć przecież spokojnie piszę, że tendencyjną nadinterpretację moich słów
    traktuję jako manipulację. Zauważ jak często nieudolni dyskutanci używaja
    fraz typu "jak rozumiem ty...", "więc pewnie myślisz, że...", "oczywiście
    twoim zdaniem...", itp.

    > Ze sie nie chce rozmawiac z ludzmi o danej postawie tylko z powodu ich
    > postawy, a nie sposobu jej wyrazania.
    Dziwne wytłumaczenie, przyznam, iż trochę nie rozumiem. Czyżby istniał
    przymus dysputy z każdym, nawet najbardziej absurdalnym stanowiskiem? A po
    co?

    > Sytuacja jesli dobrze pamietam byla taka, ze facet bal sie isc bez
    > zapowiedzi na dluzsze a przewidywalne zwolnienie lekarskie.
    To źle pamiętasz. Zresztą po co pamiętać, wystarczy przeczytać. Tam nic nie
    ma o zapowiedzi. Autorowi chodziło o to, czy ujawnić, że zwolnienie ma trwać
    aż miesiąc, czy to ukryć wykorzystując pozostały urlop.

    > Ty zaczales
    > zachecac do sztywnego stosowania KP.
    Zachęcam? Udowodnij to twierdzenie. To raz. Nie zachęcam, tylko wskazuję
    możliwość - to dwa. Trzy, to robienie zarzutu ze wskazania na możliwośc
    zastosowania obowiązującego prawa (pomińmy subiektywny wskaźnik
    "sztywności") jest dla mnie nie warte dyskusji.
    Moim zamiarem było po prostu obiektywne przedstawienie prawnej strony
    zagadnienia oraz możliwych okoliczności towarzyszących. Dorośli ludzie
    podejmuja decyzje samodzielnie, na podstawie posiadanych informacji. Co,
    oczywiście, nie wyklucza zasięgnięcia cudzej opinii czy porady.

    > I mi sie wydaje, ze w swoim gloszeniu KP
    To źle Ci sie wydaje. KP ogłasza Dziennik Ustaw, nie ja.

    > wlasnie
    > tego nie rozumiesz - ze dla wielu osob strata poniesiona z nie podjecia
    > walki o swoje prawa w danym przypadku jest mniejsza niz strata z
    > podjecia tej walki i nawet wygrania jej.
    Może. I takim osobom współczuję, staram się zrozumieć. Ale przekraczając
    pewną (dość trudną do określenia) granicę znajdujemy się na terenie
    tchórzostwa i upodlenia. Tego można uniknąć. Dlatego IMO warto przedstawić
    obiektywne informacje i wskazać, że można inaczej. W końcu i tak zadecydują
    sami, prawda? Taka jest moja intencja.

    > Jesli ktos nie pyta o przepis,
    > tylko o to, jak wybrnac z sytuacji bez powodowania zlej atmosfery,
    > konfliktu, swojej zlej opinii to wymachiwanie KP wyglada na wszystko
    > inne poza szczera proba pomocy.
    Zakładam, że rozmawiamy z ludźmi _dorosłymi_. Zdolnymi do podejmowania
    odpowiedzialnych, przemyślanych decyzji. Aby je podjąć - potrzebuja
    informacji i dlatego pytają. Czy Ty ich uważasz za idiotów, za których
    trzeba rozwiązywać ich problemy? Staram się odpowiadać w zakresie, w którym
    wydaje mi się, że coś wiem. To wszystko.

    Jotte

  • 56. Data: 2005-08-10 07:52:46
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Jotte [Mon, 8 Aug 2005 22:37:25 +0200]:

    > Niemniej popatrz praktycznie - pracownik podejrzewa (załóżmy
    > iż nie bezpodstawnie), że jeśli powie wcześniej o mającej
    > nastąpić długiej absencji może szybko otrzymać wypowiedzenie,
    > przeniesienie na gorzej płatne stanowisko (wypowiedzenie
    > zmieniające) czy odwołanie z jakiejś funkcji.
    > Jeśli zatem nie powiadomi pracodawcy o sytuacji (a z całą
    > mocą zaznaczam, że nie ma takiego obowiązku) zawsze coś zyska
    > - czas, finanse, troche spokoju może.

    W praktyce zapewne po prostu straci prace, i wtedy to juz
    niewielka roznica co w ciagu tych paru tygodni zyska.

    > Nie ma mowy o kancie. Brak jakiegokolwiek naruszenia prawa.

    Wiesz, jak zdradzisz zone to tez nie ma naruszenia prawa,
    a kant jak najbardziej jest :) Nie zawsze kanty sa ujete
    w prawodawstwie, wiesz? ;)

    Tu ma miejsce najzwyklejsze w swiecie narazenie na straty
    plus oklamanie pracodawcy -- bo facet niby sobie idzie na
    2 tyg na urlop, a w praktyce nie bedzie go miesiac. O czym
    doskonale wie, tylko nie mowi.

    > Jednak do rozmowy potrzebne są minimum dwie strony najlepiej
    > zbliżone poziomem, inaczej nic z tego nie będzie

    A nie przecze. Ino tyle sie juz tu naczytalam o tym jak to
    wszyscy panike sieja jak nalezy sie jak czlowiek odezwac,
    ze mowiac uczciwie zaczynam powatpiewac czy problem faktycznie
    lezy po stronie pracodawcow -- czy po prostu coeniktorzy maja
    genetycznie zakodowane trzesienie tylkiem i uniki.

    > No, może mieć też niespodziankę przedtem, prawda?

    Moze. Mozliwe ze jestem dziwna, ja tam wolalabym wiedziec
    na czym stoje od reki, a nie za pare tygodni. Przynajmniej
    pare wieczorow moglabym od razu poswiecic na szukanie innego
    pracodawcy. Normalnego dla odmiany ;)

    Kira

  • 57. Data: 2005-08-10 09:03:34
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ddcbof$q17$1@atlantis.news.tpi.pl Kira
    <c...@-...pl> pisze:

    > W praktyce zapewne po prostu straci prace, i wtedy to juz
    > niewielka roznica co w ciagu tych paru tygodni zyska.
    Wielka, niewielka, to już zależy od wielu szczegółów których nie znamy, a
    przede wszystkim od indywidualnego oglądu.

    > Tu ma miejsce najzwyklejsze w swiecie narazenie na straty
    > plus oklamanie pracodawcy -- bo facet niby sobie idzie na
    > 2 tyg na urlop, a w praktyce nie bedzie go miesiac. O czym
    > doskonale wie, tylko nie mowi.
    On się na razie tylko zastanawia czy mówić czy nie. Wg mnie to może być
    sygnał, że czegoś się obawia, że coś jest nie tak, i to po stronie
    pracodawcy.

    Jotte

  • 58. Data: 2005-08-10 09:22:51
    Od: "Immona" <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl>

> [...]

    > Dziwne wytłumaczenie, przyznam, iż trochę nie rozumiem. Czyżby istniał
    > przymus dysputy z każdym, nawet najbardziej absurdalnym stanowiskiem? A po

    Wtedy sie olewa, a nie rozglasza, ze "z takimi o tym stanowisku nie
    dyskutuje". Bo to juz na piaskownice wyglada.

> [...]
    > zastosowania obowiązującego prawa (pomińmy subiektywny wskaźnik
    > "sztywności") jest dla mnie nie warte dyskusji.

    Zyjemy w tak dziwnym kraju, ze moze byc warte. Wiele znanych mi firm
    przestalaby funkcjonowac, gdyby ktorakolwiek ze stron zaczela stosowac KP na
    zasadzie "daje od siebie tylko to co musze i biore wszystko, do czego mam
    prawo"- np.: pracodawca uznaje, ze nie ma obowiazku zapewniac pracownikom
    gry w darts i usuwa sprzet albo domaga sie scislego przestrzegania przerw,
    tzn. tylko 30 i 15 min o wyznaczonej porze i przychodzenia do pracy na stale
    godziny. Zaloga by wybuchla smiechem, a jakby sie okazalo, ze to na serio,
    to by sie zwolnila. Albo pracownik wlasnie idzie sobie w okresie
    najintensywniejszej pracy nad projektem, gdzie jest niezbedny, na miesieczne
    mozliwe do uprzedniego zaplanowania zwolnienie lekarskie, projekt upada,
    firma placi wielkie kary kontrahentowi i upada i pacjent oraz jego koledzy
    traca miejsca pracy, a to, ze szef splajtowal nie majac takiej sytuacji
    przewidzianej niewiele ich pociesza.

    Reasumujac: w najlepszych - i jako miejsca pracy, i dobrze funkcjonujacych
    na rynku firmach, jakie znam - dziala to tak, ze _obie_ strony daja sobie
    nawzajem znacznie wiecej, niz wymaga od nich prawo i formalna umowa. I wtedy
    poruszamy sie na obszarze dobrego wywazenia wzajemnych uprzejmosci, a nie
    patrzenia, jak mozna najwiecej dla siebie uzyskac zgodnie z przepisami nie
    patrzac sie na to, jakie problemy to sprawi drugiej stronie. A Ty wychodzisz
    z zalozenia, ze nie patrzy sie, jakie problemy to sprawia drugiej stronie i
    ze tego sie w ogole nie rozwaza, bo druga strona nie jest po ludzku
    szanowanym partnerem, tylko naturalnym przeciwnikiem, ktoremu nie mozna dac
    wiecej niz sie musi i od ktorego trzeba wziac wszystko, co sie da. Ktos inny
    w tym watku dosc dosadnie nazwal ten typ mentalnosci.

    I.

  • 59. Data: 2005-08-10 10:18:04
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:ddcgub$qv0$1@atlantis.news.tpi.pl Immona
    <c.oleszkiewicz@w_ytnij.zpds.com.pl> pisze:

    > Wtedy sie olewa, a nie rozglasza, ze "z takimi o tym stanowisku nie
    > dyskutuje". Bo to juz na piaskownice wyglada.
    To na szczęście jedynie Twoje zdanie. Nie Tobie stanowić co i kiedy ktoś
    będzie pisał. Bo to już na bufonadę wygląda.
    Sam decyduję kiedy uważam, że dyskusja ma _dla_mnie_sens i nic Ci do tego.

> [...]
    > naturalnym przeciwnikiem, ktoremu nie mozna dac wiecej niz sie musi i od
    > ktorego trzeba wziac wszystko, co sie da.
    Wyciąłem większość oczywistości oraz bzdury; że też chciało Ci się to
    pisać...
    Nie chcę tu dyskutować o meandrach stosunków społeczno-ekonomicznych w
    relacji pracodawca-pracownik.
    Nie chcę też na razie twierdzić stanowczo, że celowo próbujesz wypaczać sens
    postów aby dopasować je do tego, z czym chciałabyś "polemizować".
    Powiem więc, że wydaje mi się, iż pobieżnie i/lub wybiórczo czytasz
    wypowiedzi na które odpowiadasz, umyka Ci kontekst, nie do końca rozumiesz
    cudze stanowisko - a mimo to piszesz.

    Twierdzę, że prawo powinno wkraczać wtedy, kiedy rozumu nie staje. Niestety
    to jest to stan częsty, rzekłbym - stanowi standard. Zajmuję się zazwyczaj
    takimi właśnie przypadkami. Powierzchowne i świadczące o niedojrzałości
    dyskutanta jest wysnuwanie stąd "wniosku", że nie nie dostrzegam rozwiązań
    zdroworozsądkowych, czy wręcz preferuję puryzm prawny. Tym, którzy takich
    niuansów nie chcą albo nie dają rady zrozumieć wskazywałem to tyle razy, że
    już mnie to nudzi.
    Chyba zrobię sobie specjalnego siga dla "błyskotliwych inaczej", tam to
    wrzucę i będę używał jak zajdzie potrzeba...

    Jotte

  • 60. Data: 2005-08-10 10:48:11
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <ddck7q$b7e$1@news.dialog.net.pl>
    Jotte napisał(a):
> [...]
    > Powiem więc, że wydaje mi się, iż pobieżnie i/lub wybiórczo czytasz
    > wypowiedzi na które odpowiadasz, umyka Ci kontekst, nie do końca rozumiesz

    Tak po prawdzie to niektóre z tych stwierdzeń pasują do was obojga. Jak
    tak sobie czytam z daleka tą waszą dyskusję. ;)

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl