PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
  • Data: 2005-09-08 15:09:05
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: "gromax" <g...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    stokrotka <o...@a...pl> napisał(a):

    > Historia to zbiór bajek ,
    what ????

    > oprócz tych rozdziałów, które zakończone są
    > zwrotem "wdług legendy". :)
    a to już nie jest historia tylko legenda. nie widzisz róznicy?

    > I tak powinna być traktowana w szkole.
    > jak zbiór opowiadań, a nie jak ideologia czy czas na wkucie dat.
    ani legenda, ani bajka, ani ideologia czy czas na wkucie dat.
    przykład: czy wiesz że juz starozytni mieli poteznie rozbudowaną
    infrastrukturę wodno-ściekową? a taki kraj jak nasza obecna ojczyzna powstał
    circa 900 lat po tej starozytności. a kiedy wprowadzono kanalizację? kolejne
    900 lat później? czy jeszcze troche czasu upłynęło?
    i tu masz namiaskę odpowiedzi na pytanie dlaczego historii TRZEBA
    BEZWZGLEDNIE się uczyć. Nikt nie wymaga wiedzy pozwalającej odpowiedzieć na
    pytanie "czy aztekowie znali figurę geometryczną - koło". to juz wejscie
    głębiej w temat.

    > Zwykle dzieci uzdolnione matematycznie lubią biologię to idzie w parze, to
    > przedmioty przyrodnicze.
    teoretycznie może i masz rację, ale ja z matematyka nigdy nie miałem
    problemów. uwielbiałem fizykę. ale chemii i biologii - ni w ząb.

    > A może po prostu ludzie, którzy mają myślących rodziców, lub sami na to
    wpadli
    > mimo młodego wieku.
    czyli - "jak sie wymigać od podstawowej wiedzy". pal licho, jak to komus nie
    jest potrzebne. ale niech dalej bedzie konsekwentny i nie używa (czyli np.
    nie wykonuje pracy z tym związanej). bo on tego NIE UMIE, NIE ZNA i co
    wiecej, ma na to PRZYZWOLENIE. Grunt to byc konsekwentnym w tym co się robi.

    PS. jak potrzebujesz więcej wiedzy nt. języka, proponuje przynajmniej
    odwiedzić strony dotyczące rady języka polskiego (http://www.rjp.pl). I wtedy
    będziesz miała dokładne wywody osób duzo lepiej znających język, jego
    zawirowania i przede wszystkim odpowiedź na pytanie dlaczego języka nie da
    się ot tak uproscić da czyjegos "widzi-mi-się". bo to jest właśnie historia,
    z niej wywodzi sie kultura, a jednym z obrazów jest narodowy język.

    "bo polacy nie gęsi i swój język mają"