PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
  • Data: 2005-09-08 17:27:39
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jarek Hirny" napisał w wiadomości

    > To nie ma żadnego związku z inteligencją ludzi, ani z logiką,
    > tylko z historią danego języka.

    To, że 12x2=24 to też kwestia umowna (bo system dziesiątkowy,
    a nie np. dwójkowy czy szesnastkowy) - też z czegoś wynika
    (niektórzy twierdzą, że z ilości palców, które człowiek posiada,
    a więc zupełnie 'nielogiczne' :>>> ).

    Dysleksja, dysgrafia i dysortografia są teraz modne i dla niektórych
    jedynym ratunkiem przed złą oceną przed maturą.
    Zapewne stąd wynika ta duża liczba osób, które mają 'problemy'.
    Czy na studiach też są honorowane takie zaświadczenia???

    Nad tym trzeba pracować!

    Tylko dlatego, że ktoś ma problemy z uczeniem się pisania i czytania,
    to mamy porzucać historię naszego języka i przystosowywać język
    dla tych - wątpliwych w prawdziwości orzeczeń - 40%?
    A może należałoby dostosować bardziej środki nauczania i uwzględnić
    takie metody, aby i te dzieciaki (bo zakładam, że jak ktoś nad tym
    pracuje, to w pewnym wieku osiąga rezultaty), które faktycznie mają
    trudności - mogły się tego nauczyć.

    Na świecie jest sporo osób, które sobie nie radzą z matematyką,
    z myśleniem logicznym. Czy one też mogą gdzieś załatwić sobie takie
    zaświadczenie??? :>>>
    Czy może zmienimy matematykę i zamiast 8*9=72 ustalimy, że to będzie,
    np. 89??? :>>>

    > Słowo, jego wygląd i ewolucja to często historia, którą dałoby się
    zapełnić
    > mały rozdział jakiejś książki. *Bardzo* *proszę* *tego* *nie* *ruszać* w
    > imię jakichś bzdurnych uproszczeń.

    No to ja proponuję: zmienić system dziesiątkowy na DWÓJKOWY!
    Przecież to bardzo trudne uczyć się tych wszystkich cyferek, których
    jest aż 10, a w systemie dwójkowym - tylko dwie. I nie będzie problemów
    z rozszyfrowywaniem czy ktoś napisał 3 czy 9 (bo niewyraźnie), bo będzie
    albo 1 albo 0. :))

    --
    Koziorozec