PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
  • Data: 2005-09-08 10:14:30
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zasz
    Od: "stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie ma żadnego związku z inteligencją ludzi, ani z logiką, tylko z
    > historią danego języka.
    > Nie, nie słyszałem, ażeby Miodek coś takiego mówił.
    Wielokrotnie używał czystej logiki w swoich wypowiedziach.
    Logicznie uzasadniał sposób używania słów i zwrotów.
    Na pewno go nie słuchałeś.

    > Ktoś? Kiedyś?
    > OK, pokaż mi ostatnią odgórną (preskryptywną) reformę polszczyzny. Czekam.
    "... w roku 1934 Ministerstwo W.R.i O.P. wyraziło swą zgodę na rewizję zasad
    pisowni z r. 1918..." str XXV.Polski słownik orograficzny, rozdział Dzieje
    ortografii polskiej. Niestety nie ma kartki z rokiem wydania słownika, ale jest
    bardzo stary Mog e ci przysłać skan tej stony, ale nie dziś.

    Z tego co wiem nie była to ostatnia reforma ortografi.