PracaGrupypl.praca.dyskusjeZostaja tylko wiezniowie :P › Re: Zostaja tylko wiezniowie :P
    From: Any User <z...@u...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zostaja tylko wiezniowie :P
    Date: Fri, 19 Jan 2007 19:12:36 +0100

    > Ja nie wiem jak możesz nauczyć "w zasadzie każdego" więźnia
    > programować. Zacznij od nauki najbliższych, którzy niekoniecznie
    > mają pojęcie o informatyce i programowaniu. I daj znać jak idzie.

    Widzę, że mnie nie zrozumiałeś. Nie chodziło mi o uczenie więźniów
    czegokolwiek, ale o wykorzystanie w ewentualnej pracy całości ich
    kwalifikacji, w przeciwieństwie do dzisiejszej sytuacji, gdzie więźniom
    oferuje się tylko proste prace, nawet jeśli taki przykładowy więzień
    jest np. analitykiem giełdowym, programistą, lekarzem itp.

    Owszem, część specjalności (np. lekarz) z natury wymaga kontaktu z
    innymi ludźmi, jednakże nawet ten lekarz może pracować w jakimś
    ograniczonym zakresie, np. analizując podsyłane zdjęcia roentgenowskie,
    czy robiąc cokolwiek innego w ramach swojej specjalizacji. Podobnie z
    programistą, czy kimkolwiek innym (programista w zasadzie mógłby mieć
    znacznie łatwiej, gdyż może po prostu wykonywać klasyczną pracę zdalną
    prosto z celi).

    Czy nie uważasz, że takie rozwiązanie pozwoliłoby na radykalne obniżenie
    kosztów pracy, przy okazji resocjalizując więźniów i utrzymując ich w
    gotowości zawodowej do zakończenia odbywania kary?